top of page

VIOVER60 er fortsatt det fjerde største magasinet i Norge!

Magasinet VIOVER60 holder stand som det fjerde største magasinet i landet.




-Jeg er stolt og glad for at vi har denne posisjonen på «ti-på-topp-listen» over de største ukebladene og klarer å beholde plassen år etter år, sier ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme.


Redaksjonelt innhold

Et godkjent opplag på 55.000 eksemplarer og 204.000 lesere hver måned er redaktøren fornøyd med i et fallende printmarked og i en dyrtid med økte kostnader og økonomisk usikkerhet.

-Det bekrefter at merkevaren vår VIOVER60 er sterk og attraktiv, og at menn og kvinner over 60 år fortsatt ønsker å lese godt innhold på print. Vi har tro på at nyttig redaksjonelt innhold fortsatt selger, og fortsetter derfor lage flere innsiktsfulle artikler om økonomi, pensjon, arv, testament, juss og arbeidsrett, sier Hjelme.


Vekst på annonse

Hun presiserer at magasinet også gjør det veldig bra innenfor andre områder i 2023, med en økt annonseinngang og stadig flere følgere på nyhetsbrev, Instagram og Facebook. – Det er utrolig gledelig å konstatere at så mange kunder der ute fortsatt satser på print, og at de velger å bruke pengene sine i vårt magasin. Hos oss treffer de primærmålgruppen over 60 år, både menn og kvinner, som er bevisste, kjøpesterke og attraktive forbrukere. Våre leserundersøkelser viser at leserne våre bruker lang tid på magasinet, og at de er svært lojale. De har tillitt til det vi skriver og det vi står for, og den troverdigheten og seriøsiteten er gull verdt for merkevaren vår, sier hun. Og legger samtidig til at hun er begeistret for at VIOVER60 nå også vokser digitalt og har ca 27.000 følgere på Facebook og ca 44.000 nyhetsbrev-mottakere. Den digitale nyhetsavisen VI.NO, som VIOVER60 samarbeider tett med, vokser også voldsomt og nærmer seg nå 1 million sidevisninger i uken.


Kommunikasjon og lojalitet

-Dialog og kommunikasjon med leserne og følgerne våre er viktig for oss. Merkevaren VIOVE60 er mer enn bare magasinet, vi har et univers der reiser og abonnementsfordeler er en del av den pakken folk får når de abonnerer på printmagasinet. Også tilgang til nyhetsavisen VI.NO. Samlet sett bidrar dette til økt lojalitet og styrker relasjonen vi har til våre lesere, abonnenter og kunder, sier Hjelme.

Image by Julian Hochgesang

Nyheter

Siste nytt fra HS Media, våre oppdragsgivere, anonsører og mer. 

bottom of page