HS Media satser på camping-salg
- Tor Sandholt
- for 1 døgn siden
- 2 min lesing

Salgs- og markedsføringsbyrået HS Media tar fra februar 2026 over salget til campingselskapet og nettstedet Campio samt appen og nettsiden Stellplatz. Dermed fortsetter HS Media å styrke sin portefølje av kunder for annonsesalg.
Bak selskapene og medieplattformene står utgiver XperiTech AS som er et spesialisert teknologiselskap som digitaliserer nisjer innen reiseliv, og da særlig camping med egne booking- og administrasjonsløsninger for både sluttbrukere og tilbydere.
Campio og Stellplatz er digitale plattformer og bookingverktøy for camping- og bobilparkeringer i Europa. Verktøyet gir oversikten på priser, tilgjengelighet, betalingslenker, gjesteinformasjon med mer.
– Dette er en stor og viktig aktør for alle som er aktive brukere av sine campingvogner og bobiler. Det er et stort marked – og et marked som vokser. Vi er veldig glade for å ha fått Campio og Stellplatz inn i vår kundeportefølje, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
Reiseappene og bookingportalene tilbyr mer enn 25 000 campingplasser og bobilparkeringer i Europa, og 5 000 med direkte booking. Oppkjøpet av svenske Acamp Tech AB (Acamp og Stellplatz) i 2024 gjorde Campio til den største nordiske aktøren på markedet.
– Vi er i starten med forberedelsene for Campio og Stellplatz i 2026. Og signalene i annonsemarkedet er gode. Det er en bred og spennende målgruppe – og nå blir det campingliv hos oss, sier Head of Sales Mona Kalvatn i HS Media.
Administrerende direktør Yngve Øye Løkås i XperiTech er fornøyd med å ha avtalen med HS Media på plass.
– Vi er sterke i troen på at HS Media er en riktig og viktig samarbeidspartner for oss. Vi har hatt en fin prosess som endte med en god avtale for begge parter, sier administrerende direktør Yngve Øye Løkås i XperiTech.
Campio og Stellplatz har både de som tilbyr plasser for campingturistene og campingturistene selv som målgrupper.
– Markedet for camping- og bobilparkeringer er økende i store deler av Europa, også i Norge. Vi ser også en økende kvalitet, både på bobiler/campingvogner samt på campingplassene for parkering. Det er et marked i endring – og hvor ikke minst campingturistene krever stadig mer comfort, sier Yngve Øye Løkås.
Det totale salget til HS Media i 2024 var på 90 millioner NOK. Selskapet, som eies av Aller Media, har rundt 25 ansatte.
Se også: Finn og book camping i Europa; https://www.stellplatz.app/en og HS Media | Kontekstuell Markedsføring
For spørsmål. Ta kontakt med daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media på tor.arne.sandholt@hsmedia.no – eventuelt 905 63106. Og/eller administrerende direktør Yngve Øye Løkås i XperiTech AS på mobil 95185387 eller mail yngve@campio.no




Kommentarer