Hvem er vi?

HS Media AS ble etablert i 1992 på Kirkenær i Grue kommune. Siden 2005 har selskapet vært en del av Aller Media Norge og er i dag et heleid aksjeselskap i Aller-konsernet.

Fra  å være et enkeltmannsforetak er vi i dag ca. tretti ansatte. Vi selger annonser for magasiner, fagblader og nettsteder og har en annonseomsetning på ca.115 mill. 80 prosent av våre oppdragsgivere er fagblad, magasiner og nettsteder som ikke er eid av Aller. Vi har over 50 oppdragsgivere, fra de store medieselskapene i Norge til små selvstendig utgivere.

I 2022 ønsker vi å være enda mer synlig for våre kunder og ønsker å tilby enda flere kommunikasjonstjenester. Utviklingen går i retning av at små og mellomstore bedrifter ønsker å satse mer på innholdsmarkedsføring i egne kanaler og sosiale medier. Vi skal både bidra til å skape strategien – samt å produsere innholdet.

Erfarne medieselgere

Våre medieselgere har bred og lang erfaring med annonsesalg til mange forskjellige bransjer. Vi påtar oss annonsesalg for magasiner og nettsteder. Vi har økt annonseomsetningen for de fleste av våre oppdragsgivere i et utfordrende printmarked.

HS Media AS har som målsetning å være en kreativ, lønnsom og hyggelig samarbeidspartner både for våre oppdragsgivere og for våre annonsører. Vårt mål er å være ledende på annonsesalg med magasiner som spesialfelt, noe vi mener vi i dag er!

Avanserte salgs- og målstyringssystemer

 

Gjennom full integrasjon mellom programvarene SuperOffice, Business Analyze, Anno fra KeyForce har vi automatiske rapporter og logger alle aktiviteter på kunde- og prosjektnivå. Dette gir oss stor effektivitetsgevinst og helt unike styringsfordeler og den enkelte selger/prosjektleder kan enkelt og «live» se status og evaluere eget arbeid opp mot det enkelte del og hovedmål. Gjennom Google – Dobleclick for Publishers kan vi også tilby integrerte annonsestyring for nettaktører.

Viktige delmål i HS Media

40% innsolgt innen 1. januar

77% innsolgt innen 1. mai

100% innsolgt innen 1. desember.

Disse målene har vi lang erfaring med er retningsgivende for å klare årsbudsjett, og vi har mye fokus på å nå disse målene. Hvert delmål premieres, med en felles opplevelsesreise med både faglig og sosialt innhold.

  

HS Media er kvalifisert for Google Partner-status og deltar i Google Partners-programmet.