Nyheter

Årets Gullpil 2022 gikk til Utdanningsforbundet.

Publisert 09.12.2022

Årets Gullpil 2022 gikk til Utdanningsforbundet.
Blide: Blide prismottakere fra Utdanningsforbundet Hilde Aalborg, Anita Ruud og Linda M. Sjødal

Utdanningsforbundet mottok årets Gullpil 2022 under årets julesamling for oppdragsgivere på restaurant Proseccheria i OSLO.

I kriteriene for prisen som gis av HS Media står det at utgiver over lengre tid skal ha oppnådd betydelig økning i inntekter på trykte og/eller digitale publikasjoner. De skal ha oppnådd vekst i lesere på trykte og/eller digitale publikasjoner, og ha en offensiv redaksjonell strategi for å øke antall lesere i trykt og/eller digital publikasjon. Og ikke minst tilby markedstilpassede annonseløsninger.

 

Utdanningsforbundet har flere ganger siste år endret digitale annonseformater for å tilpasse seg annonsør-markedet. De lager gode nyhetsbrev med annonseformater som har vært etterspurt i markedet - dette har gitt god respons. Siden 2019 har publikasjonene hatt en annonse-vekst på hele 233 prosent i trykte magasiner og 292 prosent på digitale inntekter.

 

Utdanningsforbundet utgir medlemsbladet Utdanning på papir/digitalt. I tillegg utgir de tidsskriftene: Bedre Skole, Første steg, Yrke eller Spesialpedagogikk. Fagbladene redigeres etter Redaktørplakaten og Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alle er medlem av Fagpressen. Utdanningsnytt.no er nettstedet til alle bladene.

HS Media gratulerer så mye - og takker for et god samarbeid. Vi gleder oss til et fortsatt godt samarbeid, sier daglig leder i HS Media, Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Lars Erik Bratli ble årets selger 2022

Lars Erik Bratli ble årets selger 2022

Vi gratulerer Lars Erik Bratli som årets selger 2022 i HS Media. Han ble kåret gjennom avstemning blant alle ansatte og fikk overveldende flertall av stemmene.

Les mer
Kommunikasjon som treffer målgruppen

Kommunikasjon som treffer målgruppen

I disse dager er det diskusjoner rundt lagring og bruk av digitale data for å treffe målgruppene med reklame. Hva er lov i fremtiden – og hva blir ikke lov? Det som er det sikreste er å treffe målgruppen med redaksjonelt innhold som vi vet at forbrukeren setter stor pris på.

Les mer
HS Media med NAL-avtale

HS Media med NAL-avtale

HS Media er blitt enige med Norske arkitekters landsforbund om å selge annonser for de sammenslåtte nisjemediene Arkitektur N og Arkitektnytt. Fra 2023 kommer det til å være Arkitektur på print og Arkitektur.no på nett.

Les mer
HS Media tar over salget til Norsk Golf

HS Media tar over salget til Norsk Golf

HS Media fortsetter å inngå nye salgsavtaler. Nå går Norsk Golf inn i porteføljen til HS Media på Kirkenær. HS Media skal selge annonser både til papirutgaven og den digitale utgaven til Norsk Golf.

Les mer