Nyheter

HS Media med United Influencers-avtale

Publisert 28.05.2021

HS Media med United Influencers-avtale
Ny avtale: Kristin Jensveen, digital planner og Monica Antonsen, leder BackOffice er i full gang med å planlegge digitale kampanjer for kunder hos United Influencers (UI).

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

– Dette er et veldig spennende oppdrag – og vi takker så masse for den tilliten vi har fått fra UI og Elle. Dette er en type avtaler som kommer til å utgjøre en stadig større del av vårt tjenestetilbud i tiden fremover. Det er nåtid – og det er fremtid, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.

– Vi vet hva HS Media står for – og hva de har levert og leverer. Vi er derfor trygge på at HS Media leverer resultater til oss, sier Jørgen Sørlie, som er CEO Scandinavia hos United Influencers.

HS Media skal både jobbe med forvaltning av det programmatiske reklamesalget via publiseringsverktøyet Google ad Manager samt ta hånd om direktesalget utenom det programmatiske. Med dette overlates all annonsestyring til HS Media.

– Dette er en helhetlig jobb. Her skal vi holde oversikten over reklameplassene, annonsemateriell og tekniske spesifikasjoner, booking av kampanjer, optimalisering av kampanjer, kontakt med byråer og annonsører, blokkering av uønskede annonser, prising, sluttrapporter og mye mer, sier Tor Arne Sandholt.

– Stadig mer av reklamesalget blir digitalt – og derfor er vi offensive på området. Vi har mye digital kompetanse – og den oppdateres hver dag, sier Tor Arne Sandholt.

HS Media solgte annonser i digitale og tradisjonelle kanaler for nærmere 120 millioner NOK i 2020, med en kraftig vekst i digital omsetning. Selskapet har 25 ansatte.

– Vi har fått en sterk start på 2021, både i forhold til printmedier og digitale medier med totalt 80 prosent av årsbudsjettet innsolgt. Det er gøy å se at det er vekst både i det gamle og det nye, sier Sandholt.

– Vi opplever at HS Media er langt fremme i utviklingen – dessuten er de «fremme i skoene» når det gjelder salg. Det liker vi, sier Jørgen Sørlie hos United Influencers.

 

Se også artikkel på Medier24

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer
VIOVER60 øker lesertallene

VIOVER60 øker lesertallene

Magasinet VIOVER60 har økt lesertallet med 8,5 prosent det siste året, fra 192.000 lesere til 208.000 lesere per utgave. Det skjer i et marked hvor de fleste ukeblader og magasiner har nedgang. -Vi er utrolig stolte og fornøyde med at flere ønsker å lese det nyttige og innholdsrike bladet vårt, sier ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme.

Les mer