Nyheter

Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon

Publisert 12.03.2021

Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon
Ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme gleder seg over VIOVER60 sin sterke posisjon i et krevende bladmarked.

Magasinet VIOVER60 er landets fjerde største blad, og ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme sier det er gledelig at suksessmagasinet fortsatt holder sin sterke posisjon i et krevende bladmarked.

-Vi er en suksessfull blanding av et fagtidsskrift og et ukeblad som klarer oss godt i et fallende bladmarked. Det største kommersielle magasinet for voksne over 60 år i landet, og det eneste bladet for både kvinner og menn. Den unike profilen og posisjonen har vi tenkt å beholde, sier Hjelme.

Spare penger

VIOVER60 har vel 200.000 lesere hver måned, og er magasinet for alle som er opptatt av livsfasen etter fylte 60 år. I grundige artikler gir vi innsikt i krevende problemstillinger man må ta stilling til når man nærmer seg pensjonsalderen eller allerede er blitt pensjonist. Det være seg når pensjonen bør tas ut, hvor mye man får i pensjon og hvilke rettigheter og regler som gjelder når en går ut av arbeidslivet. Med alderen er det også andre viktige ting å ta stilling til; Hvem skal arve hytten? Hva skjer når mor og far kommer på sykehjem? Hva skjer om jeg får en oppsigelse på jobben?

-Vi forteller blant annet hva man må tenke på når man skriver testamentet, og hvordan en fremtidsfullmakt settes opp. I tillegg hvilke økonomiske rettigheter man har, hvordan regelverket endrer seg og hva som er smart å gjøre for å få best mulig økonomi i alderdommen, sier Hjelme.

Livet, døden og kjærligheten

God helse er viktig for en god alderdom. Dersom skriver vi og våre eksperter om hvordan man kan forebygge livsstilssykdommer, og leve med diagnoser som mange eldre får. Det å ha en god livskvalitet handler også om psykisk og mental helse. Derfor belyser vi tema som kan være vonde og vanskelige å snakke om; livet, døden og kjærligheten. -Når vi spør leserne våre hva de liker best med bladet, sier 8 av 10 at det er mangfoldet. Våre artikler handler om den digitale hverdagen, om menneskeskjebner, om store eksistensielle spørsmål og tabuer, om personer som utmerker seg og om reiser man kan gjøre. Vi ønsker å berike og begeistre leseren til selv å få mest mulig ut av sitt liv. Dyrke sine hobbyer, reise, ta vare på sine relasjoner og tilrettelegge for en alderdom som gjør dette mulig. Det gjør vi ved at våre dyktige eksperter innen pensjon, arv, juss og økonomi gir sine råd og tips, sier Hjelme.

Tror på papir

Hun har tro på at printmagasinet har mange gode leveår foran seg, selv om verden er blitt mer digital. – Et magasin som vårt gir glede, nytte og inspirasjon. Vi kan gå i dybden på tema som gjør leserne klokere, og i tillegg er det svært mange godt voksne som fremdeles setter pris på å lese på papir. Et nytteblad som vårt kan hentes frem igjen flere ganger, og de lange og innsiktsfulle artiklene innbyr gjerne til langlesing. Da er det godt å krype under teppet i sofaen og la seg glede og underholde. Vi har også en digital utgave av magasinet for de som vil ta nettbrettet med på sengen, og hver uke deler vi artikler på facebook og i nyhetsbrev. Innholdet i VIOVER60 er skreddersydd for en ressurssterk målgruppe over 60 år, og det viktigste for oss er å nå ut med relevant kunnskap til denne målgruppen i ulike kanaler, avslutter Hjelme.



Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer