Nyheter

Elektronikkbransjen til nye høyder

Publisert 12.03.2021

Elektronikkbransjen til nye høyder
Administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm mener utviklingen i annonsesalget er gledelig.

Elektronikkbransjen er allerede i årsbudsjett for 2021 og går for nye høyder. Vi slår av en prat med administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm og key account manager Inge Krav i HS Media.

Det går mot et knallår for fagbladet Elektronikkbransjen, som går ut til alle ansatte i Stiftelsen Elektronikkbransjens medlemsbedrifter. Vi spør administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm om hva han mener er årsaken til dette fantastiske resultatet så tidlig på året. En del av dette er innsolgte årsavtaler, men pandemien kan være et svar, Bransjens produkter er viktige når man er mer hjemme. Salg av hjemmekontorutstyr, underholdningsprodukter og kjøkkenprodukter har vært bra.

 

Når vi ikke kan gå på restaurant eller kino, så vil vi kose oss hjemme. Da er det viktig å markedsføre produktene i de medier som leses av bransjes aktører, altså de som selger produktene. Og så tror jeg jo at annonsørene ser at annonsering hos oss gir bra effekt, og at produktet vi leverer er bra, sier Jan Røsholm. 

 

Bransjekunnskap og iver etter å lykkes

 Og hva mener du Inge Krav som sitter med ansvaret for annonsesalget? En iver etter å lykkes og bransjekunnskap er to nøkkelord for meg. Videre har jo Covid-19 medført at mange messer er blitt avlyst. Dermed blir det mer problematisk for leverandørene å få vist fram sine produkter. Men gjennom Elektronikkbransjen når de ut til bransjen, der leserne er i hele verdikjeden fra butikkselgere til toppledelse. Dette har flere forstått, som igjen har medført økt annonsering. Fagbladet Elektronikkbransjen er for øvrig en meget god informasjonskanal som blir lagt merke til og ikke minst lest av mottakerne, avslutter Inge Krav.

 

Siden annonsesalg kan sammenlignes med idrettsprestasjoner, så må vi også stille spørsmålet; hva føler du nå? Jeg føler en glede over å vise min oppdragsgiver at vi lykkes. Det er også en positiv tilbakemelding til meg selv at den jobben som legges ned, har vært god. Videre gir dette muligheter til å jobbe aktivt videre for å gjøre resultatet enda bedre. Arbeidet legges ikke ned selv om jeg er i årsbudsjett med Elektronikkbransjen, sier Ing Krav. Jan Røsholm mener at dette klart er gledelig. Det blir nå veldig spennende å se hvor vi havner når året går mot slutten. Vi kan jo ikke «gi oss» i mars, avslutter Jan Røshom med et smil.

 

Samler bransjen

Bladet Elektronikkbransjen er et samlende organ for alle deler av bransjen, med aktuelle nyheter og fremtidsrettet fagstoff innen elektriske husholdningsapparater, lyd, bilde og data, telematikk, foto, handel og verksted, økonomi, bransjepolitisk stoff, statistikk og prognoser. De er medlem av Den Norske Fagpresses Forening og redigeres etter redaktørplakaten.

Den største lesergruppen er butikkansatte i kjedene Elkjøp, Power, Lefdal, Euronics, Elite Foto, Japan Photo, Coop Elektro, Soundgarden, Siba, Telekiosken, Telebutikken, Spaceworld, Telehuset, Nordialog, Klart Svar, Telenor-butikkn, Hifi-klubben, Eplehuset og Humac. Det er også muligheter å annonsere på www.elektronikkbransjen.no som er nettstedet til Elektronikkbransjen. 

Andre nyheter
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer
VIOVER60 øker lesertallene

VIOVER60 øker lesertallene

Magasinet VIOVER60 har økt lesertallet med 8,5 prosent det siste året, fra 192.000 lesere til 208.000 lesere per utgave. Det skjer i et marked hvor de fleste ukeblader og magasiner har nedgang. -Vi er utrolig stolte og fornøyde med at flere ønsker å lese det nyttige og innholdsrike bladet vårt, sier ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme.

Les mer
Flere nye ledere i HS Media

Flere nye ledere i HS Media

Tre medarbeidere har fått nye lederoppgaver i HS Media. Selskapet er i vekst og har gjennomført organisasjons-endringer for i enda større grad å kunne møte fremtidens utfordringer og å kunne jobbe tettere med utvikling av medarbeiderne.

Les mer