Nyheter

Elektronikkbransjen til nye høyder

Publisert 12.03.2021

Elektronikkbransjen til nye høyder
Administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm mener utviklingen i annonsesalget er gledelig.

Elektronikkbransjen er allerede i årsbudsjett for 2021 og går for nye høyder. Vi slår av en prat med administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm og key account manager Inge Krav i HS Media.

Det går mot et knallår for fagbladet Elektronikkbransjen, som går ut til alle ansatte i Stiftelsen Elektronikkbransjens medlemsbedrifter. Vi spør administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm om hva han mener er årsaken til dette fantastiske resultatet så tidlig på året. En del av dette er innsolgte årsavtaler, men pandemien kan være et svar, Bransjens produkter er viktige når man er mer hjemme. Salg av hjemmekontorutstyr, underholdningsprodukter og kjøkkenprodukter har vært bra.

 

Når vi ikke kan gå på restaurant eller kino, så vil vi kose oss hjemme. Da er det viktig å markedsføre produktene i de medier som leses av bransjes aktører, altså de som selger produktene. Og så tror jeg jo at annonsørene ser at annonsering hos oss gir bra effekt, og at produktet vi leverer er bra, sier Jan Røsholm. 

 

Bransjekunnskap og iver etter å lykkes

 Og hva mener du Inge Krav som sitter med ansvaret for annonsesalget? En iver etter å lykkes og bransjekunnskap er to nøkkelord for meg. Videre har jo Covid-19 medført at mange messer er blitt avlyst. Dermed blir det mer problematisk for leverandørene å få vist fram sine produkter. Men gjennom Elektronikkbransjen når de ut til bransjen, der leserne er i hele verdikjeden fra butikkselgere til toppledelse. Dette har flere forstått, som igjen har medført økt annonsering. Fagbladet Elektronikkbransjen er for øvrig en meget god informasjonskanal som blir lagt merke til og ikke minst lest av mottakerne, avslutter Inge Krav.

 

Siden annonsesalg kan sammenlignes med idrettsprestasjoner, så må vi også stille spørsmålet; hva føler du nå? Jeg føler en glede over å vise min oppdragsgiver at vi lykkes. Det er også en positiv tilbakemelding til meg selv at den jobben som legges ned, har vært god. Videre gir dette muligheter til å jobbe aktivt videre for å gjøre resultatet enda bedre. Arbeidet legges ikke ned selv om jeg er i årsbudsjett med Elektronikkbransjen, sier Ing Krav. Jan Røsholm mener at dette klart er gledelig. Det blir nå veldig spennende å se hvor vi havner når året går mot slutten. Vi kan jo ikke «gi oss» i mars, avslutter Jan Røshom med et smil.

 

Samler bransjen

Bladet Elektronikkbransjen er et samlende organ for alle deler av bransjen, med aktuelle nyheter og fremtidsrettet fagstoff innen elektriske husholdningsapparater, lyd, bilde og data, telematikk, foto, handel og verksted, økonomi, bransjepolitisk stoff, statistikk og prognoser. De er medlem av Den Norske Fagpresses Forening og redigeres etter redaktørplakaten.

Den største lesergruppen er butikkansatte i kjedene Elkjøp, Power, Lefdal, Euronics, Elite Foto, Japan Photo, Coop Elektro, Soundgarden, Siba, Telekiosken, Telebutikken, Spaceworld, Telehuset, Nordialog, Klart Svar, Telenor-butikkn, Hifi-klubben, Eplehuset og Humac. Det er også muligheter å annonsere på www.elektronikkbransjen.no som er nettstedet til Elektronikkbransjen. 

Andre nyheter
HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene

HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene

Tirsdag 16. mars kom Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen som viser mediebyråenes reklamesalg til ulike mediekanaler i årets to første måneder. HS Media sine tall i prosenter viser seg å være langt bedre for de ulike mediegruppene.

Les mer
Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon

Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon

Magasinet VIOVER60 er landets fjerde største blad, og ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme sier det er gledelig at suksessmagasinet fortsatt holder sin sterke posisjon i et krevende bladmarked.

Les mer
Tina Marie Sandbæk er ansatt i HS Media

Tina Marie Sandbæk er ansatt i HS Media

På grunn av økt oppdragsmengde har HS Media nylig ansatt Tina Marie Sandbæk fra Åsnes som medieselger. Hun er utdannet innen grafisk design og frontend utvikling.

Les mer
HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

HS Media er en mediebedrift med hjerte for salg. Salg er faktisk nesten det eneste de gjør. Nå utvider mediebedriften nok en gang og leter derfor etter nye hoder med lidenskap for salg og et øye for annonsering.

Les mer