Nyheter

HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene

Publisert 16.03.2021

HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene
Key accont manager Mona Kalvatn og Lars Magnus Lillebekk i ivrig diskusjon om annonseløsning i Dagbladet Magasinet.

Tirsdag 16. mars kom Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen som viser mediebyråenes reklamesalg til ulike mediekanaler i årets to første måneder. HS Media sine tall i prosenter viser seg å være langt bedre for de ulike mediegruppene.

-Tallenes tale viser at vi i HS Media ligger godt foran i vårt salg i de ulike mediekanalene, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.

Mens Mediebarometeret viser en nedgang i reklameinvesteringene på 7,3 prosent etter årets to første måneder, så kan HS Media vise til en økning på 7,6 prosent i den tilsvarende perioden.

God grunn til å være fornøyd

-Og her har vi hensyntatt like prosjekter for samme periode i fjor og i år, slik at det skal være sammenlignbart. Vi har ingen grunn til å henge med hodet etter en slik sammenligning, sier Tor Arne Sandholt.

HS Media selger først og fremst reklame innen kategoriene fagpresse, ukepresse samt internett. HS Media kommer enda bedre ut når man sammenligner kanal mot kanal – eller reklamebærer mot reklamebærer.

Når det gjelder print for januar og februar, så kan HS Media vise til en oppgang på hele 8,2 prosent på de samme og sammenlignbare prosjektene/kundene fra fjorårets to første måneder til samme periode i år. Mediebarometeret for den samme perioden viser en nedgang på 35,9 prosent for fagpresse som kanal og minus 17 prosent for ukepresse/magasiner som kanal.

-Nå skal det sies at svært lite av annonseringen til både ukepresse og fagpresse går via mediebyråene. Uansett er det en hyggelig utvikling som vi kan vise til, sier Tor Arne Sandholt.

Også digital oppgang

I kategorien internett/digitalt kunne Mediebarometeret vise til en oppgang på 2,3 prosent i januar og februar i år – sammenlignet med samme periode i 2020. Her kan HS Media vise til en oppgang på tilsvarende prosjekter/kunder på 5,7 prosent.

-Digitalt salg sto i årets to første måneder for rundt 25 prosent av omsetningen vår. Det var omtrent samme andel i 2020, sier Tor Arne Sandholt.

Status per nå i mars måned ser også bra ut for HS Media.

-Vi ser ut til å levere enda bedre i mars måned. Vi har kommet svært godt i gang med inneværende måned, så det ser lovende ut, sier Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer
HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

Annonseselskapet HS Media ønsker å levere flere og bredere tjenester innen digital kommunikasjon – og jakter derfor på fire nye hoder. – Vi ønsker å tilby flere digitale markedsføringstjenester, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media, som har tilholdssted på Kirkenær.

Les mer