Nyheter

HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

Publisert 24.02.2021

HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

HS Media er en mediebedrift med hjerte for salg. Salg er faktisk nesten det eneste de gjør. Nå utvider mediebedriften nok en gang og leter derfor etter nye hoder med lidenskap for salg og et øye for annonsering.

Norges største salgsmiljø

Ja, du leste riktig. HS Media i lille Kirkenær i Hedmark er Norges største salgsmiljø for annonsering i magasiner og på nettsteder. Med sine 25 ansatte fordelt på to salgsteam, et strategisk kundeteam og BackOffice, hadde den Aller Media-eide bedriften salgsansvaret for 120 millioner kroner i 2020.

Daglig leder Tor Arne Sandholt forteller om hva bedriften gjør til daglig.

 –Vi er en ren salgsbedrift med fokus på høy kvalitet og en god salgskultur. Vi jobber for tiden med annonsering for 70 magasiner og nettsteder, sier en begeistret Sandholt.

 

Det trivelige kontoret ligger i Grue kommune, men salgsfokuset deres er ikke lokalt.

 

–Vi er ingen lokalbedrift, vi jobber stort sett nasjonalt, men også noe internasjonalt. Det betyr at noen turer til våre nordiske naboer i en pandemifri verden også kan tenkes, sier Sandholt.

 

Noen av oppdragsgiverne det effektive salgsteamet jobber med er Schibsted, Egmont, Aller Media, NAF, Legeforeningen, OBOS og Huseiernes Landsforbund.

 

– Vår modell er å ha direkte kontakt med kunden. Vi går veldig sjelden gjennom mediebyråer. 89 % av det vi gjør er direkte salg. På grunn av at vi har veldig liten utskiftning i staben utvikler ofte kundekontaktene våre bånd med kunden, som er nøkkelen til effektivt arbeid og å levere det kunden faktisk ønsker.

 

Et gjennomsiktig og åpent miljø

 

Når Sandholt skal beskrive arbeidsplassen han kjører 10 mil hver vei for å være på, er han rask til å svare.

 

– I denne jobben er det mye glede! Vi har et svært godt miljø her.

 

Men hva vil det egentlig si å jobbe i en mediebedrift med et utelukkende fokus på salg? Sandholt tar oss gjennom en vanlig dag på det luftige kontoret i Kirkenær.

 

– Vi har en hektisk arbeidshverdag, så man må være glad i et høyt tempo. Vi starter alltid med et morgenmøte hvor vi oppdaterer hverandre på prosjekter og snakker litt om dagen. Deretter er det ut i arbeid, vi jobber stort sett individuelt med egne kunder og prosjekter, men det er stor takhøyde for å idémyldre med de andre.

 

Sandholt forteller at etter en felles lunsj er det tilbake til arbeid, men at de forsøker å ta felles pauser gjennom dagen.

 

– Vi opplever det ofte som mer effektivt at kontoret har felles pauser hvor man kan drodle litt, få hjelp hvis man står fast med noe eller bare for å ta en liten time out sammen.

 

Jøss, tar dere alltid felles pauser?

 

– De som kan prøver vi å få med på det, ja, sier han lattermildt.

 

– Vi har en transparent stemning på kontoret. Det vil si at vi fokuserer mye på åpenhet. Det er store skjermer på kontoret som viser hva alle har solgt, hvor mange telefonsamtaler de har gjennomført og hvordan prosjekter ligger an. Vi tror nøkkelen til en god salgsbedrift er gjennomsiktighet og åpenhet, sier han.

 

Utvider salgsteamet

 

Høres dette ut som noe for deg? Sandholt forteller at de er på utkikk etter flere som har lyst til å lære seg mediesalg.

 

– Vi leter etter selvgående folk med humor og vilje og lyst til å lære. Hos oss får alle ansatte et stort ansvar og vi er avhengige av at alle selger presterer over tid for å levere gode resultater for våre oppdragsgivere. 

 

Skal man sette en konkret tittel på stillingen, mener Sandholt man kan kalle det for “selgende prosjektleder”-stillinger.

 

– Du vil i starten få prosjektansvar for mellom tre og fem millioner kroner årlig. Det varierer litt om våre ansatte har få, men store prosjekter eller mange og små. Uansett blir det nok å henge fingra i og et høyt tempo.

 

– Vi prøver å matche kunder og prosjekter til selgere som har en interesse for og kunnskap om feltet, legger han til.

 

I praksis betyr dette at hvis du for eksempel er spesielt opptatt av bil eller interiør så kan du få ansvar for kunder som har fokus på dette, men mange har en variert portefølje av magasiner.

 

Det HS Media vektlegger er en brennende ønske om å lykkes i salg - og har du en forståelse for annonsørmarkedet er dette en stor fordel.

 

– Hos oss får du en arbeidsplass som er ledende innen salg, med et godt arbeidsmiljø og muligheter for faglig utvikling. Du får lære av noen av Norges dyktigste selgere - og kanskje du også kan lære oss litt?

 

Sandholt understreker at dette er en jobb med stor takhøyde, hvor man som selger i stor grad kan forme sin egen, spennende arbeidshverdag.

 

Om du har noen spørsmål eller synes dette høres ut som noe for deg kan du sende CV og en kortfattet søknad til hsmedia@hsmedia.no så raskt som mulig.

 

 

 

 

 

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer