Nyheter

Salgsrekorder for magasinutgavene til VG og Dagbladet

Publisert 30.11.2021

Salgsrekorder for magasinutgavene til VG og Dagbladet
FORNØYD: Daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media kan vise til rekordsalg i reklame for tabloidenes helgemagasiner.

VGs Endelig Fredag samt Dagbladets Magasinet kan glede seg over annonserekorder i 2021. Totalt har de to magasin-produktene hatt en vekst på 14 prosent i året som snart er over.

Annonsesalget til de nevnte to magasinene til VG og Dagbladet for inneværende år er om kort tid sluttført.

– Både VGs Endelig Fredag samt Dagbladets Magasinet er bunnsolide redaksjonelle produkter med høy troverdighet. Det er gledelig å se at også annonsørene vet å verdsette disse produktene. Det er medieprodukter av beste sort fra to sterke mediehus i knivskarp konkurranse, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.

HS Media på Kirkenær har oppdraget med å selge annonser for dem begge. VGs Endelig Fredag og Dagbladets Magasinet er blant HS Medias rundt 70 merkevarer som de selger annonser for. HS Media kan ikke ut med hvor mye hver enkelt av de selger, men viser til vekst i prosent fra 2020 til 2021.

– Begge produktene har en solid økning i annonseomsetningen. Trenden er positiv, og mye tyder på at økningen også vil fortsette i 2022, uten at jeg kan gi garantier ennå, sier Tor Arne Sandholt.

– Selv om både VG og Dagbladet har mistet lesere på papir, så er salget av annonser svært så godt. De kan ta ut gode priser ikke minst basert på kvaliteten i produktene. At to så sterke aktører konkurrerer så hardt om helgelesningen, gir bedre kvalitet i markedet, sier Tor Arne Sandholt.

HS Media har solgt annonser for Dagbladets Magasinet siden høsten 2020, mens de har solgt for VGs Endelig Fredag i fire år.

– Vi er stolte av å selge for de to. HS Media selger annonser for flere av de største medieselskapene her til lands. Norge og norske medier kan vise til sterke redaksjonelle tradisjoner – og veldig mange medieprodukter av svært høy kvalitet. Det vet annonsørene å sette pris på, sier Sandholt.

Salgs- og produktsjef Jan Christian Walle i VG er fornøyd med annonseveksten i VGs Endelig Fredag.

– Strålende redaksjonelle produkter som folk vil lese er gode reklamebærere, konkluderer Jan Christian Walle i VG.

Også i Dagbladet er man godt fornøyd med året som snart er historie.

– Vi har et magasinprodukt som vi viser frem med stolthet. Vi setter pris på at også annonsørene liker det vi skaper, sier kommersiell direktør Chris Tallerås Steen i Aller Media som Dagbladet er en del av.

For mer informasjon, kontakt daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media på tas@hsmedia.no og/eller mobil 905 63106.

Les mer på: https://www.salg24.no/chris-talleras-steen-dagbladet-endelig-fredag/salgsrekorder-for-magasinutgavene-til-vg-og-dagbladet/419759

Andre nyheter
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer
HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

Annonseselskapet HS Media ønsker å levere flere og bredere tjenester innen digital kommunikasjon – og jakter derfor på fire nye hoder. – Vi ønsker å tilby flere digitale markedsføringstjenester, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media, som har tilholdssted på Kirkenær.

Les mer