Nyheter

VIOVER60 blir større i løssalg – og fornyer seg!

Publisert 27.10.2021

VIOVER60 blir større i løssalg – og fornyer seg!

Landets største månedsmagasin VIOVER60 har brukt pandemien til å produktutvikle og redesignet bladet. Ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme sier det er mye å glede seg over for tiden; Både økte lesertall og en revitalisering av det over førti år gamle bladet. – I tillegg vil vi satse mer på løssalg, slik at flere kan finne oss i kiosk- og dagligvarehyllen fremover, sier hun.

VIOVER60 er at av svært få magasiner i Norge som øker lesertallene – og det i et fallende marked. Det siste året har lesertallet økt med 14% til 220.000 lesere hver måned. - Det er vi veldig stolte av, og sier noe om at papir på ingen måte er dødt, sier Hjelme. Nå vil hun også ut i flere bladhyller i kiosker og dagligvarebutikker rundt om i landet. – Vi er et av landets største abonnementsblader. Nå vil vi nå enda flere ved å bli mer synlig ute i bladhyllene, slik at flere kan bli kjent med oss. Det har vi store forventninger til, sier Hjelme.

Farger og ny logo cover

-Når de 56.000 abonnentene av bladet i romjulen mottar januarutgaven av magasinet, vil de se at vi også har forandret oss i 2022. Vi er preget av den tiden vi har vært gjennom, og har brukt tiden til å tenke fornyelse og forbedring. Mange har pusset opp hjemmene sine under pandemien. Vi har pusset opp magasinet sammen med flinke Gustav Bøgeberg, som er nyutdannet grafisk designer fra Kristiania Høyskole. Sammen med vår egen grafiske designer Hugo Blindheim har vi modernisert uttrykket på magasinet – for at du skal få mer av det du liker og en enda bedre leseropplevelse. Vi går tilbake til farger på førstesiden og vi har fornyet logoen vår. Noe nytt og noe gammelt, en fin balanse mellom det som har vært og det som skal komme, sier Hjelme.

Bli klokere og ta gode valg

Hun innrømmer at det er modig gjort, men vi er sikkert på at du vil like bladet minst like godt som før. For fortsatt er det den grundige journalistikken og det nyttige innholdet som binder forsiden og baksiden sammen. -Vi skal fortsette å skrive saker som er relevant for livsfasen over 60 år, og som gir leserne råd og tips om rettigheter og muligheter. Når du leser VIOVER60 blir du litt klokere og bedre i stand til å ta gode valg for deg selv, om arv, pensjon, testamentet, juss og personlig økonomi. Vi skal fortsette å oppdatere og gi innsikt, og er opptatt av å utvikle både innhold og design for å gjøre stoffet lettere tilgjengelig for leserne, av slutter Hjelme.

Andre nyheter
HS Media tar over salget til Norsk Golf

HS Media tar over salget til Norsk Golf

HS Media fortsetter å inngå nye salgsavtaler. Nå går Norsk Golf inn i porteføljen til HS Media på Kirkenær. HS Media skal selge annonser både til papirutgaven og den digitale utgaven til Norsk Golf.

Les mer
Linn Nyeng Waage ansatt hos HS Media

Linn Nyeng Waage ansatt hos HS Media

Linn Nyeng Waage (34) er ansatt som SoMe-rådgiver hos HS Media på Kirkenær. Hun starter i stillingen 1. oktober.

Les mer
Sosiale medier og digital markedsføring

Sosiale medier og digital markedsføring

Algoritmer, rekkevidde, unike visninger, likes, deling, reels, video - hvor skal man starte. Er du en av de som stiller seg i rekken her eller ikke helt vet hvor du skal starte? Fortvil ikke, våre digi-hjerter hjelper deg.

Les mer
HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

Avtalen innebærer at HS Media får ansvar for alt annonsesalg i magasinet Politiforum og politiforum.no. Vi gleder oss til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer