Nyheter

VIOVER60 blir større i løssalg – og fornyer seg!

Publisert 27.10.2021

VIOVER60 blir større i løssalg – og fornyer seg!

Landets største månedsmagasin VIOVER60 har brukt pandemien til å produktutvikle og redesignet bladet. Ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme sier det er mye å glede seg over for tiden; Både økte lesertall og en revitalisering av det over førti år gamle bladet. – I tillegg vil vi satse mer på løssalg, slik at flere kan finne oss i kiosk- og dagligvarehyllen fremover, sier hun.

VIOVER60 er at av svært få magasiner i Norge som øker lesertallene – og det i et fallende marked. Det siste året har lesertallet økt med 14% til 220.000 lesere hver måned. - Det er vi veldig stolte av, og sier noe om at papir på ingen måte er dødt, sier Hjelme. Nå vil hun også ut i flere bladhyller i kiosker og dagligvarebutikker rundt om i landet. – Vi er et av landets største abonnementsblader. Nå vil vi nå enda flere ved å bli mer synlig ute i bladhyllene, slik at flere kan bli kjent med oss. Det har vi store forventninger til, sier Hjelme.

Farger og ny logo cover

-Når de 56.000 abonnentene av bladet i romjulen mottar januarutgaven av magasinet, vil de se at vi også har forandret oss i 2022. Vi er preget av den tiden vi har vært gjennom, og har brukt tiden til å tenke fornyelse og forbedring. Mange har pusset opp hjemmene sine under pandemien. Vi har pusset opp magasinet sammen med flinke Gustav Bøgeberg, som er nyutdannet grafisk designer fra Kristiania Høyskole. Sammen med vår egen grafiske designer Hugo Blindheim har vi modernisert uttrykket på magasinet – for at du skal få mer av det du liker og en enda bedre leseropplevelse. Vi går tilbake til farger på førstesiden og vi har fornyet logoen vår. Noe nytt og noe gammelt, en fin balanse mellom det som har vært og det som skal komme, sier Hjelme.

Bli klokere og ta gode valg

Hun innrømmer at det er modig gjort, men vi er sikkert på at du vil like bladet minst like godt som før. For fortsatt er det den grundige journalistikken og det nyttige innholdet som binder forsiden og baksiden sammen. -Vi skal fortsette å skrive saker som er relevant for livsfasen over 60 år, og som gir leserne råd og tips om rettigheter og muligheter. Når du leser VIOVER60 blir du litt klokere og bedre i stand til å ta gode valg for deg selv, om arv, pensjon, testamentet, juss og personlig økonomi. Vi skal fortsette å oppdatere og gi innsikt, og er opptatt av å utvikle både innhold og design for å gjøre stoffet lettere tilgjengelig for leserne, av slutter Hjelme.

Andre nyheter
May-Britt Myrvold er ansatt i HS Media

May-Britt Myrvold er ansatt i HS Media

På grunn av økt oppdragsmengde har HS Media nylig ansatt May-Britt Myrvold fra Grinder i Grue kommune på BackOffice.

Les mer
Salgsrekorder for magasinutgavene til VG og Dagbladet

Salgsrekorder for magasinutgavene til VG og Dagbladet

VGs Endelig Fredag samt Dagbladets Magasinet kan glede seg over annonserekorder i 2021. Totalt har de to magasin-produktene hatt en vekst på 14 prosent i året som snart er over.

Les mer
MALIN AURORA KJELLGREN SUNDET ER ANSATT I HS MEDIA

MALIN AURORA KJELLGREN SUNDET ER ANSATT I HS MEDIA

På grunn av økt oppdragsmengde har HS Media nylig ansatt Malin Aurora Kjellgren Sundet fra Åsnes som key account manager.

Les mer
Salgsmålet på 115 millioner for 2021 er realisert

Salgsmålet på 115 millioner for 2021 er realisert

Salgsselskapet HS Media opplever en solid vekst i annonsesalget for sine mediekunder, både innen fagmedier og massemedier. Allerede i uke 40 var årets salgsbudsjett for 2021 på 115 millioner NOK i annonseomsetning i havn.

Les mer