Nyheter

Salgsmålet på 115 millioner for 2021 er realisert

Publisert 08.10.2021

Salgsmålet på 115 millioner for 2021 er realisert
Daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media og key account manager Grethe Ånerud gleder seg over ny vekst for Tidsskrift for Den norske legeforening og mange andre medietitler som HS Media selger reklame for

Salgsselskapet HS Media opplever en solid vekst i annonsesalget for sine mediekunder, både innen fagmedier og massemedier. Allerede i uke 40 var årets salgsbudsjett for 2021 på 115 millioner NOK i annonseomsetning i havn.

– Ja, salgsmålet til HS Media for 2021 er nå oppnådd. Fag- og nisjemedier nådde salgsmålet allerede 26. august som var syv uker tidligere enn i 2020. Digitalt salg er allerede 20 prosent over salgsmålet og vil i år nærme seg 20 millioner i omsetning. Og totalt var salgsmålet vårt i HS Media innfridd i uke 40, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media.

HS Media forventer å lande nærmere 7 millioner over salgsmålet for 2021 når siste annonse på papir og digitalt er solgt i 2021. Det vil si at HS Media kommer til å selge noen millioner mer enn i fjoråret som landet på 120 millioner NOK.

 

– Annonsesalget totalt har en fin positiv utvikling i HS Media og er spesielt godt sammenlignet med markedet generelt for printmedier. Selgerne har også vist stigende digital kompetanse og HS Media vokser nå også med nye digitale tjenester i tillegg til annonsesalg, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.

 

Også Mediebyråforeningens Mediebarometer viser vekst i reklameomsetningen i år. Det samme gjør prognosene fra IRM. Sandholt og HS Media opplever også et ytterligere oppsving i år.

 

– Våre 25 ansatte selger i år annonser i mer enn 70 magasiner, fagblader og nettsteder. Entusiastiske og dyktige selgere kombinert med solide medieprodukter samt et marked med masse positivitet gir sterke resultater. Det er mange positive signaler i markedet for tiden – og redaksjonelle medier er igjen i skuddet, sier Tor Arne Sandholt.

 

Det mangler heller ikke på positive tanker i forhold til 2022 hos HS Media og Sandholt.

 

– Med dette har selskapet en sterk optimisme for hvordan 2021 vil lande og vi tror på en positiv oppdragsvekst inn i 2022, spesielt innen digitale medier og nye og innovative reklametjenester, sier Sandholt.

 

OM HS MEDIA

HS Media selger annonser for totalt over 70 publikasjoner. Selskapet har 25 ansatte og solgte reklame for 120 millioner kroner i 2020, for magasiner, fagblader og nettsteder. Karina Dahling Ehrenclou er styreleder i selskapet som eies 100 prosent av Aller Media Norge AS og har hovedsete på Kirkenær. Tor Arne Sandholt er CEO for selskapet. HS Media ble etablert i 1992 og siden 2005 har Aller Media Norge AS vært på eiersiden.

 

 
Andre nyheter
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer
HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

HS Media utvider virksomheten og søker ny digital kompetanse

Annonseselskapet HS Media ønsker å levere flere og bredere tjenester innen digital kommunikasjon – og jakter derfor på fire nye hoder. – Vi ønsker å tilby flere digitale markedsføringstjenester, sier daglig leder Tor Arne Sandholt hos HS Media, som har tilholdssted på Kirkenær.

Les mer