HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.
I den siste kvartalsrapporten til IRM, analyseinstituttet som måler utviklingen av medieinvesteringer, kommer det frem hvor tøffe tider det er i mediebransjen. Investeringene faller med 18,2 prosent i andre kvartal i år sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Økonomien tar seg opp med en solid vekst i juni, men det er ikke nok til å hindre at andre kvartal allikevel får et bratt fall. Den norske fastlandsøkonomien falt 6,3 prosent i andre kvartal som følge av coronapandemien, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå.
Det betyr at HS Media har vært en trygg havn for utgivere og at vi har prestert betydelig bedre enn resten av markedet. Det er med stor ydmyket vi takker våre lojale oppdragsgivere og annonsører som satser i et utfordrende mediemarked, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder HS Media.
HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.
Foto: Ingar Næss
Kilder:
https://kampanje.com/medier/2020/08/reklamesmell-pa-en-milliard/
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BR56Ke/rekordfall-i-oekonomien-sender-norge-i-resesjon