Nyheter

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

Publisert 26.08.2020

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.

I den siste kvartalsrapporten til IRM, analyseinstituttet som måler utviklingen av medieinvesteringer, kommer det frem hvor tøffe tider det er i mediebransjen. Investeringene faller med 18,2 prosent i andre kvartal i år sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Økonomien tar seg opp med en solid vekst i juni, men det er ikke nok til å hindre at andre kvartal allikevel får et bratt fall. Den norske fastlandsøkonomien falt 6,3 prosent i andre kvartal som følge av coronapandemien, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå.

Det betyr at HS Media har vært en trygg havn for utgivere og at vi har prestert betydelig bedre enn resten av markedet. Det er med stor ydmyket vi takker våre lojale oppdragsgivere og annonsører som satser i et utfordrende mediemarked, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder HS Media.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.

Foto: Ingar Næss

Kilder:

https://kampanje.com/medier/2020/08/reklamesmell-pa-en-milliard/

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BR56Ke/rekordfall-i-oekonomien-sender-norge-i-resesjon

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer