Nyheter

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

Publisert 26.08.2020

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.

I den siste kvartalsrapporten til IRM, analyseinstituttet som måler utviklingen av medieinvesteringer, kommer det frem hvor tøffe tider det er i mediebransjen. Investeringene faller med 18,2 prosent i andre kvartal i år sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Økonomien tar seg opp med en solid vekst i juni, men det er ikke nok til å hindre at andre kvartal allikevel får et bratt fall. Den norske fastlandsøkonomien falt 6,3 prosent i andre kvartal som følge av coronapandemien, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå.

Det betyr at HS Media har vært en trygg havn for utgivere og at vi har prestert betydelig bedre enn resten av markedet. Det er med stor ydmyket vi takker våre lojale oppdragsgivere og annonsører som satser i et utfordrende mediemarked, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder HS Media.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.

Foto: Ingar Næss

Kilder:

https://kampanje.com/medier/2020/08/reklamesmell-pa-en-milliard/

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BR56Ke/rekordfall-i-oekonomien-sender-norge-i-resesjon

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer