Nyheter

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

Publisert 26.08.2020

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.

I den siste kvartalsrapporten til IRM, analyseinstituttet som måler utviklingen av medieinvesteringer, kommer det frem hvor tøffe tider det er i mediebransjen. Investeringene faller med 18,2 prosent i andre kvartal i år sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. Økonomien tar seg opp med en solid vekst i juni, men det er ikke nok til å hindre at andre kvartal allikevel får et bratt fall. Den norske fastlandsøkonomien falt 6,3 prosent i andre kvartal som følge av coronapandemien, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå.

Det betyr at HS Media har vært en trygg havn for utgivere og at vi har prestert betydelig bedre enn resten av markedet. Det er med stor ydmyket vi takker våre lojale oppdragsgivere og annonsører som satser i et utfordrende mediemarked, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder HS Media.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.

Kilder:

https://kampanje.com/medier/2020/08/reklamesmell-pa-en-milliard/

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BR56Ke/rekordfall-i-oekonomien-sender-norge-i-resesjon

Andre nyheter
Tove Haugen er ansatt i HS Media

Tove Haugen er ansatt i HS Media

Vi gleder oss over å ha fått Tove som medarbeider til vår felles kantineordning. Tove har erfaring som baker, konditor og er i tilllegg en hobby-kokk entusiast med godt humør. Når hun også kan lage spansk tapas, så ble valget enkelt. Velkommen til oss i HS Media.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

Vi gleder oss over ny salgsavtale for Kode24.no og til fortsatt å kunne bidra med gode råd om effektive og inspirerende annonseløsninger. Dette for å kunne oppnå best mulig effekt for våre kunder, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Inn i høsten med nye mål i sikte

Inn i høsten med nye mål i sikte

I slutten av forrige uke tilbrakte vi noen arbeidsomme og hyggelig dager på Bloksberg utenfor Tønsberg. Premieturen til Paris på bakgrunn av fjorårets resultat måtte avlyses pga. av Covid-19 situasjonen, men Bloksberg ble en god erstatning. Vi rakk også en svipptur til verdens ende, så vi fikk jo gjennom det en fornemmelse av en lang og hyggelig reise.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Norsk Fysioterapeutforbund

HS Media har inngått avtale med Norsk Fysioterapeutforbund

Avtalen innebærer at HS Media får ansvar for alt annonsesalg i magasinet Fysioterapauten og nettstedet fysioterapeuten.no. De gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer