Nyheter

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

Publisert 15.05.2020

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Dette er en stor magasinportefølje som inkluderer magasinene Aktiv Trening, Illustrert Vitenskap, National Geografic, Historie, Digital Foto, Komputer for alle og Gjør det selv. Dette er flotte og spennende nisjemagasiner med mange og trofaste lesere.

Aktiv Trening inspirerer og hjelper menn og kvinner med å komme i bedre form og sørger for at de får det maksimale ut av den tiden de bruker på mosjon og trening, enten de løper, driver styrketrening, sykler, svømmer eller noe helt annet. I Aktiv Trenings redaksjon er holdningen at trening og en sunn livsstil skal være lystbetont. Det skaper gode opplevelser, gir ny energi i hverdagen og gjør at man holder på de gode vanene! Derfor er hvert nummer fylt med inspirasjon, grundige guider og programmer samt nyttige tips. Aktiv Trening tester også alt det nyeste utstyret, gir gode råd om kosthold og forteller om hvordan man forebygger skader og sykdommer. Her finner du aktive menn og kvinner i alderen 30 til 60+. Dette er motiverte mosjonister med god økonomi og høy husholdningsinntekt. Fokus på en sunn livsstil og interessert i nyheter innen sport, mosjon og trening. Liker trenings- og sportsutstyr.

Illustrert Vitenskap er Nordens største magasin om vitenskap, natur og teknologi. I dag gis magasinet ut i hele 21 land. Illustrert Vitenskap tar for seg hele verdens ledende forskning innenfor alle grener av vitenskapen. Artiklene i hvert magasin blir produsert i nært samarbeid mellom redaksjonen og fagfolk innenfor de ulike fagområdene, og bildene kommer fra ledende internasjonale fotografer og bildebyråer. Magasinet er kjent for sine unike illustrasjoner, som i klartekst forklarer komplekse problemstillinger som vanskelig kan forklares med ord. Målgruppen er nysgjerrige og vitebegjærlige personer, 15-50 år. Magasinet treffer 30% av alle menn i Norge mellom 19 og 29 år. Målgruppen interesserer seg for teknologi og vitenskap, og ønsker det nyeste innen dette feltet.

National Geographics gule ramme er et vindu mot verden i går, i dag og i morgen: Gjennom enestående reportasjer og foto inviteres leseren med på en jordomreise som går tett på mennesker, natur, historiens gåter, spennende oppdagelser, aktuelle globale utfordringer og den nyeste forskningen. NG’s journalister og fotografer er kjent for å være blant de dyktigste i verden. Bak magasinet står det almennyttige selskapet National Geographic Society som støtter vitenskap, undervisning, naturbevaring, oppdagelser og utallige ekspedisjoner som bringer ny vitenskap direkte hjem fra felten. På verdensbasis utgis magasinet på 38 forskjellige språk og har 50 millioner lesere. Bonnier Publications har vært lisensutgiver av magasinet på dansk, svensk, norsk og finsk siden år 2000. Mågruppen er eventyrlystne, samfunnsengasjerte og globalt orienterte personer. Kvalitetsbevisste forbrukere med høyt konsum. Målgruppen søker tips om nye reisemål og opplevelser som gir mening. De ønsker også å lese om tidsaktuelle temaer og globale spørsmål.

Historie er et populærhistorisk magasin for vitebegjærlige i alle aldre. Magasinet tar for seg hele verdenshistorien og dekker en rekke emner – fra intense krigsdramaer og oppdagelsesreiser til tekniske triumfer og verdenskunstens vidundre. De velfortalte og fengende artiklene blir skrevet og redigert av ledende historikere og fagjournalister. Histories grunnidé er å vekke fortiden til live, sette nåtiden i perspektiv og forklare leseren hvorfor verden ser ut som den gjør. Artiklene er både informative og underholdende, og redaksjonen bruker store ressurser på å finne unike bilder og gjøre vanskelige emner forståelige gjennom kart og grafikk. Målgruppen er opplevelsesorienterte og historieinteresserte personer 15-50 år. Liker å oppleve historien og reiser ofte for å besøke historiske steder.

Digital Foto er Nordens største magasin for entusiastiske hobbyfotografer, med mer enn 250 000 lesere totalt. Hvert nummer er fullt av inspirasjon, intervjuer med de beste fotografene, guider som viser hvordan man tar fantastiske bilder, kurs i bildebehandling, test av kameraer, objektiver og annet fotoutstyr og mye mer. Digital Foto har også et stort onlineunivers med kurs, videoer, e-bøker og mye annet innhold som hjelper leserne til å få det maksimale ut av deres hobby. Digital Foto arrangerer også spennende fotoreiser for sine lesere og arrangerer fotokonkurranser med lekre premier. Digital Foto er skreddersydd for den entusiastiske hobbyfotograf. Leserne har høy husstandsinntekt og søker tips og trender innen digital foto. Interesse for foto, ny teknologi, IT og internett.

Komputer for alle er det eneste pc-magasinet for brukere på alle nivåer. Vi skriver om PCer og internet, tablets og smarttelefoner, programmer og websider, så alle kan forstå det. Magasinets kjernestoff er grundige trinn-for-trinnveiledninger, samt nyheter og produkttester utarbeidet av seriøse og uavhengige spesialister. Målgruppen er PC-brukere i alle aldre som ønsker å lære mer om alle PC-ens muligheter, programmer og utstyr. De ønsker å være i forkant av utviklingen og gjerne være den som andre spør om IT-hjelp. Målgruppe 18-45 år.

Gjør det selv er et magasin som fokuserer på gleden ved å gjøre det selv. I tett samarbeid med fagfolk hjelper, veileder og inspirerer redaksjonen leseren med de mange praktiske oppgaver knyttet til hjemmet – både innvendig og utvendig. Gjør det selv vektlegger informative og grundige steg-for steg beskrivelser, hvor både språk og stil er lett å forstå. Målet er å gi leseren så grundig veiledning at han kan utføre oppgaven selv – alt fra å reparere et vindu til å bygge en garasje. Målgruppen er menn over 30 år med enebolig. De ønsker å være aktive i fornyingen av hjemmet og liker å utføre vedlikehold og oppussing av boligen selv. De søker derfor veiledning og inspirasjon i Gjør Det Selv magasinet. Målgruppen har god personlig økonomi og er storforbrukere av materialer og verktøy.

HS Media ser frem til å bidra med inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt for våre annonsører, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media. Annonsører er hjertelig velkomne til å ta kontakt for å diskutere mulige løsninger for annonsering.

Andre nyheter
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer
Bobiler og båter selger som varmt hvetebrød

Bobiler og båter selger som varmt hvetebrød

Norgesferie er i skuddet i sommer. Bobilkjeden Kroken Caravan opplever sterk økning i interessen for bobiler og Sørlandets største utsalgssted for båter, Grimstad Båtsenter, må jobbe overtid for å få ferdig båtene.

Les mer