Nyheter

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Publisert 07.05.2020

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Det er for tidlig å si om det er en varig trend, men HS Media opplever positive signaler fra annonsører. Ombordmagasinene til SAS og Widerøe, samt bransjene reiseliv og mote har blitt rammet hardt, men det er nye grupper annonsører som har valgt å satse mer i disse tider og som opplever en økende etterspørsel etter sine produkter og tjenester.

Det er også andre annonsører som satser offensivt for å kapre markedsandeler etter samtaler med våre dyktige medieselgere.

Det er ingen tvil om at det tar tid før vi evt. tar igjen det tapte, men vi er optimistiske nå da vi har klart å stoppe fallet, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media.

De siste ukene har løftet oss til et tilsvarende nivå som før krisen oppsto, men som resten av mediebransjen så står HS Media i en tøff tid og det er vanskelig å se langt fremover.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.

Andre nyheter
Tove Haugen er ansatt i HS Media

Tove Haugen er ansatt i HS Media

Vi gleder oss over å ha fått Tove som medarbeider til vår felles kantineordning. Tove har erfaring som baker, konditor og er i tilllegg en hobby-kokk entusiast med godt humør. Når hun også kan lage spansk tapas, så ble valget enkelt. Velkommen til oss i HS Media.

Les mer
Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

Vi gleder oss over ny salgsavtale for Kode24.no og til fortsatt å kunne bidra med gode råd om effektive og inspirerende annonseløsninger. Dette for å kunne oppnå best mulig effekt for våre kunder, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Inn i høsten med nye mål i sikte

Inn i høsten med nye mål i sikte

I slutten av forrige uke tilbrakte vi noen arbeidsomme og hyggelig dager på Bloksberg utenfor Tønsberg. Premieturen til Paris på bakgrunn av fjorårets resultat måtte avlyses pga. av Covid-19 situasjonen, men Bloksberg ble en god erstatning. Vi rakk også en svipptur til verdens ende, så vi fikk jo gjennom det en fornemmelse av en lang og hyggelig reise.

Les mer