Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.
Det er for tidlig å si om det er en varig trend, men HS Media opplever positive signaler fra annonsører. Ombordmagasinene til SAS og Widerøe, samt bransjene reiseliv og mote har blitt rammet hardt, men det er nye grupper annonsører som har valgt å satse mer i disse tider og som opplever en økende etterspørsel etter sine produkter og tjenester.
Det er også andre annonsører som satser offensivt for å kapre markedsandeler etter samtaler med våre dyktige medieselgere.
Det er ingen tvil om at det tar tid før vi evt. tar igjen det tapte, men vi er optimistiske nå da vi har klart å stoppe fallet, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media.
De siste ukene har løftet oss til et tilsvarende nivå som før krisen oppsto, men som resten av mediebransjen så står HS Media i en tøff tid og det er vanskelig å se langt fremover.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Egmont Publishing, Schibsted og Bonnier. I tillegg har HS media mange små og store oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder. HS Media har til sammen nærmere 70 forskjellig prosjekter (magasiner) fra kjente merkevarer til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder.