Nyheter

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Publisert 07.05.2020

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Mediebransjen har blitt rammet hardt av Covid-19 epidemien og dette har også rammet HS Media. Selskapet har i perioden fra 13. mars frem til 1. mai mistet 7,1 millioner i annonsesalg sammenlignet med et normal år. Siden medieselgerne er 100 prosent provisjonsavlønnet har dette rammet de ansattes mulighet til å opparbeide seg lønn. Dette gjorde at HS Media har vært nødt til å gå til både delvis og full permittering av medieselgere.

De siste ukene har løftet oss til et tilsvarende nivå som før krisen oppsto, men som resten av mediebransjen så står HS Media i en tøff tid og det er vanskelig å se langt fremover. Vi merker imidlertid så mange positive signaler i marked og økt etterspørsel etter gode kommunikasjonsløsninger at vi nå har valgt å trekke tilbake alle permitteringer i løpet av mai, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder  i HS Media.

Som regjeringen og FHI har informert om så vil det være mulighet for at Norge vil komme til å stramme inn igjen med strengere tiltak, så HS Media må også være forberedt på at situasjonen kan endre seg raskt.

Andre nyheter
Tove Haugen er ansatt i HS Media

Tove Haugen er ansatt i HS Media

Vi gleder oss over å ha fått Tove som medarbeider til vår felles kantineordning. Tove har erfaring som baker, konditor og er i tilllegg en hobby-kokk entusiast med godt humør. Når hun også kan lage spansk tapas, så ble valget enkelt. Velkommen til oss i HS Media.

Les mer
Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

Ekstraordinære salgsresultater i 2. kvartal

HS Media har økt sine markedsandeler gjennom å ha en stabil utvikling for utgivelser 2. kvartal målt mot tilsvarende periode i fjor. Resultatet viser en vekst på en prosent, noe som er unikt i et reklamemarked som har falt 18,2 prosent og hvor fastlandsøkonomien har falt med 6,3 prosent i samme periode.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

HS Media har inngått avtale med Scandinavia Online (SOL)

Vi gleder oss over ny salgsavtale for Kode24.no og til fortsatt å kunne bidra med gode råd om effektive og inspirerende annonseløsninger. Dette for å kunne oppnå best mulig effekt for våre kunder, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Inn i høsten med nye mål i sikte

Inn i høsten med nye mål i sikte

I slutten av forrige uke tilbrakte vi noen arbeidsomme og hyggelig dager på Bloksberg utenfor Tønsberg. Premieturen til Paris på bakgrunn av fjorårets resultat måtte avlyses pga. av Covid-19 situasjonen, men Bloksberg ble en god erstatning. Vi rakk også en svipptur til verdens ende, så vi fikk jo gjennom det en fornemmelse av en lang og hyggelig reise.

Les mer