Nyheter

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Publisert 07.05.2020

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Mediebransjen har blitt rammet hardt av Covid-19 epidemien og dette har også rammet HS Media. Selskapet har i perioden fra 13. mars frem til 1. mai mistet 7,1 millioner i annonsesalg sammenlignet med et normal år. Siden medieselgerne er 100 prosent provisjonsavlønnet har dette rammet de ansattes mulighet til å opparbeide seg lønn. Dette gjorde at HS Media har vært nødt til å gå til både delvis og full permittering av medieselgere.

De siste ukene har løftet oss til et tilsvarende nivå som før krisen oppsto, men som resten av mediebransjen så står HS Media i en tøff tid og det er vanskelig å se langt fremover. Vi merker imidlertid så mange positive signaler i marked og økt etterspørsel etter gode kommunikasjonsløsninger at vi nå har valgt å trekke tilbake alle permitteringer i løpet av mai, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder  i HS Media.

Som regjeringen og FHI har informert om så vil det være mulighet for at Norge vil komme til å stramme inn igjen med strengere tiltak, så HS Media må også være forberedt på at situasjonen kan endre seg raskt.

Andre nyheter
HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer
Bobiler og båter selger som varmt hvetebrød

Bobiler og båter selger som varmt hvetebrød

Norgesferie er i skuddet i sommer. Bobilkjeden Kroken Caravan opplever sterk økning i interessen for bobiler og Sørlandets største utsalgssted for båter, Grimstad Båtsenter, må jobbe overtid for å få ferdig båtene.

Les mer