Vi gratulerer vår oppdragsgiver SATS som årets markedsfører. Bak prisen står markedsføringsforeningen i Oslo (MFO), Handelshøyskolen BI og Markedsforbundet.
Prisen ble delt ut hjemme hos markeds- og kommunikasjonsdirektør Marianne Orderud. Treningskjeden SATS har i overkant av 220 000 medlemmer og en markedsandel på 66 prosent. De er en landsdekkende kjede med 73 sentre, hvorav 36 sentre i Oslo, 3 sentre i Østfold, 8 sentre i Stavanger og 7 sentre i Bergen. I tillegg har de treningssentre i Tromsø, Drammen, Kristiansand, Grenland, Hønefoss og Lillehammer.
Typiske kjennetegn for målgruppen er: snittalder 32 år (54 % av medlemsbasen er 21-40 år), 60 % kvinner/40 % menn og de trener 1,8 ganger pr. uke. Det er høy kjøpekraft i den eldste gruppen og de har høy utdannelse, samt stor interesse for sport, mote og livsstil. De som trener ønsker å oppnå bedre helse, bedre selvbilde og få en bedre livskvalitet. Mange av de er innovatører med stor påvirkningskraft i egne sosiale miljøer. Det er derfor en svært spennende kommunikasjonskanal. Kjennskap til merkevaren SATS er på 90 prosent blant befolkningen under 50 år (Jfr. undersøkelse av Norsk Gallup for SATS)
HS Media står klare til å tilby SATS som kommunikasjonskanal når det åpnes for trening igjen. Vi kan tilby spennende løsninger med profilering på garderobeskap og sampling av varer på treningsstudioene.
Kilde: https://kampanje.com/premium/april-2020/kampanjerapporten/treningssenterkjede-til-topps-i-arets-markedsforer---slo-mcdonalds-og-vipps-i-finalen/