Nyheter

Tidsskrift for Den Norske Legeforening med rekordhøye 33 prosent vekst

Publisert 14.04.2020

Tidsskrift for Den Norske Legeforening med rekordhøye 33 prosent vekst

Tidsskriftet til Legeforeningen på nett har publisert hele 30 saker knyttet til Covid-19 epidemien og hatt rekordhøye 33% vekst. Tidligere erfaringer tilsier at økningen også vil smitte over på papirutgaven. Dette viser fagpressens viktig rolle som troverdig nyhetskilde i en tid med store utfordringer.

I løpet av påskedagene har Tidsskrift for Den Norske Legeforening publisert 16 nye saker tilknyttet Covid-19 epidemien. Det har vært lagt ned betydelig arbeid i redaksjonen for ekspressbehandling av manusene og publisering. Dette fordi de vet at den nye kunnskapen potensielt kan redde liv, og at deling av kunnskap kan belyse en del de ubesvarte spørsmålene om epidemien. Totalt har www.tidsskriftet.no publisert 30 ulike saker om tema.

De siste ukene fra 15. april har det vært rekordartet lesning med snitt på 310 000 sidevisninger – dvs. økning på 33 prosent, og den positive utviklingen fortsetter. Til sammenligning har ordinære uker hittil i år gitt 225 000 sidevisninger. Det store informasjonsbehovet vil naturligvis også øke leseinteressen av papirutgaven.

 

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer