Nyheter

Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

Publisert 18.03.2020

Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

HS Media er ansvarlig for annonseinntekter til nærmere 70 magasiner og nettsteder til utgivere i Norge. Ledergruppen støtter oppfordringen til alle norske annonsører om å gjøre en ekstra vurdering av om investeringene de nå opprettholder i sosiale medier, kunne vært flyttet til norske redaktørstyrte medier.

Det kommer til å bli tøft for veldig mange arbeidstakere og bedrifter i månedene som kommer. Dette gjelder også i mediebransjen, hvor både medier, reklamebyråer og mediabyåer står overfor store utfordringer.

Redaktørstyre medier er en trygghet for norske lesere og de jobbe hardt for å sikre at befolkningen får viktig samfunnsinformasjon fra et nasjonalt, lokalt eller bransjemessig pespektiv. Sterke redaktørstyrte medier er en styrke for demokratiet og samfunnet, og medienes rolle som nyhetsformidler er spesielt viktig nå, sier Christian Haneborg og Bjørn Gunnar Rosvollhenholdsvis direktør for Schibsted Marketing Service, Norge og salgs- og markedsdirektør i TV 2. Ledergruppen i HS Media støtter denne oppfordringen og er klare til å bli utfordret på å levere på annonsørenes behov.

Inntektene til norske redaktørstyrte medier vil være under press de neste månedene, og reklameinntektene blir berørt. Norske medier skal bli foretrukket av annonsørene fordi vi er det beste alternativet for annonsøren. Slik bør det alltid være, også når krisen treffer oss alle, reklamebyråene, mediebyråene, mediene og annonsørene. Vi støtter oppfordringen til  alle norske annonsører til å gjøre en ekstra vurdering av om investeringene de nå opprettholder i sosiale medier, kunne vært flyttet til norske redaktørstyrte medier. Det er selvfølgelig at mediene må levere på annonsørenes behov, men det vet vi at de er klare for å bli utfordret på.

I en tid hvor dugnad har fått sin renessanse, oppfordrer vi også alle i hele bransjen til å ta en ekstra titt på hvilke behov norske medier kan løse. Fortsatt investering i de globale, sosiale nettverkene bidrar verken til korrekt samfunnsinformasjon eller skatteinntekter til landet vårt.

Bilde, fra venstre: Kjetil Sagen, Terje Korsmo, Tor Arne Sandholt, Mona Jørgensrud og Geir Berntsen

Kilde: https://www.medier24.no/artikler/schibsted-og-tv-2-med-bonn-til-annonsorene-flytt-annonsekroner-fra-sosiale-medier-til-mediehusene/487896?fbclid=IwAR3njUcK0M1DG84aAJvAr-TgUWlg5h6DStynz1p1Pu6iJCAlGoxBZTN1y8A

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer