Nyheter

Viktig med høyt kommunikasjonstrykk i krisetider

Publisert 31.03.2020

Viktig med høyt kommunikasjonstrykk i krisetider

HS Media hadde i dag gleden av et foredrag på TEAMS av Jan Blichfeldt, om hvor viktig det er å opprettholde reklametrykket i krisetid. Det kan koste flesk å spare på Share of Voice, da det koster mye mer å kjøpe tilbake markedsandeler i ettertid.

Det er også i nedgangstid det kan være en mulighet til å øke share of voice til en lavere pris. Det viktigste er at du som annonsør kutter mindre enn konkurrentene og kan gjennom det nyte godt av bedre marginer over tid. For å få vekst er det viktig å treffe bredt i din målgruppe og ikke tenke for mye på bare å treffe storforbrukerne, men å få flere av de som kjøper litt til å kjøpe mer.

Som annonsør har du rett og slett ikke råd til spare på Share of Voice, men du må alltid være på. Vi i HS Media kan mye om dette og vil bidra med innsikt og gode råd til våre kunder. Det er en tid hvor det også er muligheter til å skape et forsprang på sine konkurrenter med klok bruk av markedsføring.

Jan Blichfeldt, Siv.øk. MBA, rådgiver, foreleser og forfatter har jobbet 30 år som direktør og rådgiver i reklamebransjen, samtidig som han har undervist på BI, NHH og Høyskolen Kristiania. Han har skussmål som høyest rangerte foreleser fra alle institusjoner, og har også vunnet Årets Foredragsholder i ANFO (Annonsørforeningen). Han driver i dag firmaet BTF Innsikt as, Norges første firma spesialisert på målgruppeinnsikt. Han er også mye brukt av radio og TV-kanaler som ekspert og gitt ut tre bøker om merkevarebygging og skrevet mange artikler og kronikker i Aftenposten, VG og Dagens Næringsliv.

Her er tips til artikkler fra kampanje.com, som kan være nyttige:

https://kampanje.com/markedsforing/2020/03/--reklamebudsjetter-i-krisetider--slik-spiller-du-vinnerkortet/

https://kampanje.com/markedsforing/2020/03/kommunikasjonsbudsjetter-i-krisetider--mulighet-til-a-spare-eller-til-a-vinne/

 

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer