Nyheter

Viktig med høyt kommunikasjonstrykk i krisetider

Publisert 31.03.2020

Viktig med høyt kommunikasjonstrykk i krisetider

HS Media hadde i dag gleden av et foredrag på TEAMS av Jan Blichfeldt, om hvor viktig det er å opprettholde reklametrykket i krisetid. Det kan koste flesk å spare på Share of Voice, da det koster mye mer å kjøpe tilbake markedsandeler i ettertid.

Det er også i nedgangstid det kan være en mulighet til å øke share of voice til en lavere pris. Det viktigste er at du som annonsør kutter mindre enn konkurrentene og kan gjennom det nyte godt av bedre marginer over tid. For å få vekst er det viktig å treffe bredt i din målgruppe og ikke tenke for mye på bare å treffe storforbrukerne, men å få flere av de som kjøper litt til å kjøpe mer.

Som annonsør har du rett og slett ikke råd til spare på Share of Voice, men du må alltid være på. Vi i HS Media kan mye om dette og vil bidra med innsikt og gode råd til våre kunder. Det er en tid hvor det også er muligheter til å skape et forsprang på sine konkurrenter med klok bruk av markedsføring.

Jan Blichfeldt, Siv.øk. MBA, rådgiver, foreleser og forfatter har jobbet 30 år som direktør og rådgiver i reklamebransjen, samtidig som han har undervist på BI, NHH og Høyskolen Kristiania. Han har skussmål som høyest rangerte foreleser fra alle institusjoner, og har også vunnet Årets Foredragsholder i ANFO (Annonsørforeningen). Han driver i dag firmaet BTF Innsikt as, Norges første firma spesialisert på målgruppeinnsikt. Han er også mye brukt av radio og TV-kanaler som ekspert og gitt ut tre bøker om merkevarebygging og skrevet mange artikler og kronikker i Aftenposten, VG og Dagens Næringsliv.

Her er tips til artikkler fra kampanje.com, som kan være nyttige:

https://kampanje.com/markedsforing/2020/03/--reklamebudsjetter-i-krisetider--slik-spiller-du-vinnerkortet/

https://kampanje.com/markedsforing/2020/03/kommunikasjonsbudsjetter-i-krisetider--mulighet-til-a-spare-eller-til-a-vinne/

 

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer