Nyheter

Forventer økt lesing av magasiner

Publisert 17.03.2020

Forventer økt lesing av magasiner

Det er flere signaler som tyder på at det blir økt lesning av magasiner i den situasjonen vi har i Norge i disse dager. Både Egmont Publishing og Aller Media har merket økt salg av magasiner fra butikk.

Vi har stor forståelse for at flere bransjer har store utfordringer i dag og da spesielt reiselivsbransjen. Samtidig er det viktig å se at magasiner har svært lang levetid hos leserne. Vi har mange gode samtaler med våre kunder om videre planer og det er få avbestillinger av kampanjer utover naturlig nok fra reiselivsbransjen, som er i en vanskelig situasjon. Mange av de magasinene vi har ansvar for har levetid langt inn i sommeren.

Egmont Publishing, sier til Kampanje.com i dag at de ser signaler på økt salg etter at koronakrisen for alvor traff Norge. Aller Media bekrefter også at de har fått signaler om økt salg av magasiner fra butikk.

Vi støtter Administrerende direktør i Egmont Publishing, Nina Vesterby når hun sier til Kampanje.com at de opplever det som en bekreftelse på at ukeblader og magasiner har en viktig samfunnsrolle. Magasiner representerer god folkeopplysning og verdier som folk kjenner seg igjen i og trenger, både i en vanlig hverdag og spesielt i disse usikre tider; verdier som dugnad, fellesskap og solidaritet. I tillegg gir ukeblader og magasiner en adspredelse fra nyhetsbildet. I disse dager er ukebladene og magasinene våre viktigere enn noen gang, sier Nina.

Som markedsfører så er det stor sannsynlighet at du får både høyere frekvens og lesetid på dine annonser i tiden fremover. Vi hjelper gjerne våre kunder med gode løsninger i vanskelige tider, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

 

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer