Nyheter

Forventer økt lesing av magasiner

Publisert 17.03.2020

Forventer økt lesing av magasiner

Det er flere signaler som tyder på at det blir økt lesning av magasiner i den situasjonen vi har i Norge i disse dager. Både Egmont Publishing og Aller Media har merket økt salg av magasiner fra butikk.

Vi har stor forståelse for at flere bransjer har store utfordringer i dag og da spesielt reiselivsbransjen. Samtidig er det viktig å se at magasiner har svært lang levetid hos leserne. Vi har mange gode samtaler med våre kunder om videre planer og det er få avbestillinger av kampanjer utover naturlig nok fra reiselivsbransjen, som er i en vanskelig situasjon. Mange av de magasinene vi har ansvar for har levetid langt inn i sommeren.

Egmont Publishing, sier til Kampanje.com i dag at de ser signaler på økt salg etter at koronakrisen for alvor traff Norge. Aller Media bekrefter også at de har fått signaler om økt salg av magasiner fra butikk.

Vi støtter Administrerende direktør i Egmont Publishing, Nina Vesterby når hun sier til Kampanje.com at de opplever det som en bekreftelse på at ukeblader og magasiner har en viktig samfunnsrolle. Magasiner representerer god folkeopplysning og verdier som folk kjenner seg igjen i og trenger, både i en vanlig hverdag og spesielt i disse usikre tider; verdier som dugnad, fellesskap og solidaritet. I tillegg gir ukeblader og magasiner en adspredelse fra nyhetsbildet. I disse dager er ukebladene og magasinene våre viktigere enn noen gang, sier Nina.

Som markedsfører så er det stor sannsynlighet at du får både høyere frekvens og lesetid på dine annonser i tiden fremover. Vi hjelper gjerne våre kunder med gode løsninger i vanskelige tider, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

 

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer