Nyheter

Forventer økt lesing av magasiner

Publisert 17.03.2020

Forventer økt lesing av magasiner

Det er flere signaler som tyder på at det blir økt lesning av magasiner i den situasjonen vi har i Norge i disse dager. Både Egmont Publishing og Aller Media har merket økt salg av magasiner fra butikk.

Vi har stor forståelse for at flere bransjer har store utfordringer i dag og da spesielt reiselivsbransjen. Samtidig er det viktig å se at magasiner har svært lang levetid hos leserne. Vi har mange gode samtaler med våre kunder om videre planer og det er få avbestillinger av kampanjer utover naturlig nok fra reiselivsbransjen, som er i en vanskelig situasjon. Mange av de magasinene vi har ansvar for har levetid langt inn i sommeren.

Egmont Publishing, sier til Kampanje.com i dag at de ser signaler på økt salg etter at koronakrisen for alvor traff Norge. Aller Media bekrefter også at de har fått signaler om økt salg av magasiner fra butikk.

Vi støtter Administrerende direktør i Egmont Publishing, Nina Vesterby når hun sier til Kampanje.com at de opplever det som en bekreftelse på at ukeblader og magasiner har en viktig samfunnsrolle. Magasiner representerer god folkeopplysning og verdier som folk kjenner seg igjen i og trenger, både i en vanlig hverdag og spesielt i disse usikre tider; verdier som dugnad, fellesskap og solidaritet. I tillegg gir ukeblader og magasiner en adspredelse fra nyhetsbildet. I disse dager er ukebladene og magasinene våre viktigere enn noen gang, sier Nina.

Som markedsfører så er det stor sannsynlighet at du får både høyere frekvens og lesetid på dine annonser i tiden fremover. Vi hjelper gjerne våre kunder med gode løsninger i vanskelige tider, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

 

Andre nyheter
Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Sosiale medier kan være nyttig for oss som privatpersoner og gjør at vi kan holde kontakt og oppmuntre hverandre i en tid hvor det beste er at vi alle holder oss for oss selv. På den andre siden betaler Facebook verken skatt til Norge eller styres etter grunnleggende redaksjonelle prinsipper.

Les mer
Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Mediebransjen står kanskje ovenfor noen av de største utfordringene i moderne tid og alle ansatte i HS Media jobber mer effektivt enn noen gang. Det er ikke rart jeg blir øm om hjerte.

Les mer
Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

HS Media er ansvarlig for annonseinntekter til nærmere 70 magasiner og nettsteder til utgivere i Norge. Ledergruppen støtter oppfordringen til alle norske annonsører om å gjøre en ekstra vurdering av om investeringene de nå opprettholder i sosiale medier, kunne vært flyttet til norske redaktørstyrte medier.

Les mer
Eli Skårderud og Stine Korntorp er ansatt i HS Media

Eli Skårderud og Stine Korntorp er ansatt i HS Media

På grunn av økt oppdragsmengde og vekst i 2020 har HS Media nylig ansatt Eli Skårderud og Stine Korntorp som medieselgere

Les mer