Nyheter

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

Publisert 03.01.2020

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

HS Media gleder seg nå over å ha fått ansvaret for annonsesalget i Båtmagasinet fra Norsk Maritimt Forlag og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Norsk Maritimt Forlag AS har nylig kjøpt Båtmagasinet fra Aller Media AS og slår nå sammen Båtmagasinet og Båtliv, fordi både lesere og bransjen har ytret ønske om et godt båtmagasin med mange lesere og rike annonsemuligheter.

 

Båtliv og Båtmagasinet utfyller hverandre svært godt: Båtliv har godt besøkte nettsider og apper, mens Båtmagasinet har stort papiropplag. Kunnskapen om båt er stor i begge redaksjoner, og Båtliv har i tillegg god digital kompetanse.

 

Det fortsetter under navnet Båtmagasinet, som hadde 112.000 lesere og nå får tilført 79.000 lesere fra Båtliv (Gallup-tall). Leserne vil få et enda bedre journalistisk produkt både i magasin og på nett, og annonsørene vil nå de samme leserne. Redaktør Atle Knutsen i Båtmagasinet fortsetter etter overtagelsen.

 

 

 

Ni av ti

Få båtmagasiner i hele Europa kan måle seg med nye Båtmagasinet i antall abonnenter og løssalgskjøpere. Båtliv og Båtmagasinets lesere bruker i snitt over en time på bladet. Ni av ti lesere av Båtliv og Båtmagasinet er interesserte i annonser for båter og utstyr.

 

Nye Båtmagasinet vil videreføre det beste fra både Båtliv og Båtmagasinet. Troverdig journalistikk har brakt oss i Europatoppen i antall betalende lesere. Nå vil vi satse enda mer på kvalitetsinnhold.

 

Båtmagasinet gir med dette annonsørene muligheten til å nå ut til enda flere engasjerte lesere gjennom en rekke kanaler. Annonsørene når leserne der de er når de ønsker det: I godstolen med magasinet, på båttur med iPaden, på kontoret med PC-en og på slippen med smarttelefonen.

 

Bærekraftig

Båtmagasinet sine annonsører kan vise seg fram med annonser i magasinet (som også finnes som PDF i app), på nettsiden batmagasinet.no (batliv.no), og ukentlig nyhetsmail.

 

Norsk Maritimt Forlag gleder seg til å fortsette samarbeidet om å få båtlivets glade budskap ut over hele landet, og inspirere stadig nye nordmenn til å kjøpe båter og utstyr. Og de håper at bransjen ser verdien i en levende båtjournalistikk, som er med å sette båtlivet på dagsorden i konkurranse med Syden-reiser, Golfferier, bobilturer og andre fritidsaktiviteter. 

 

Norsk Maritimt Forlag har selv ansvaret for digitale løsninger. HS Media ser frem til å bidra med inspirerende annonseløsninger i Båtmagasinets trykte utgave for å kunne oppnå best mulig effekt for våre annonsører, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder. Annonsører er hjertelig velkomne til å ta kontakt med vår dyktige medieselger Petter Dammen pd@hsmedia.no  for å diskutere mulige løsninger for annonsering i Båtmagasinet.

 

Andre nyheter
HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer