Nyheter

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

Publisert 03.01.2020

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

HS Media gleder seg nå over å ha fått ansvaret for annonsesalget i Båtmagasinet fra Norsk Maritimt Forlag og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Norsk Maritimt Forlag AS har nylig kjøpt Båtmagasinet fra Aller Media AS og slår nå sammen Båtmagasinet og Båtliv, fordi både lesere og bransjen har ytret ønske om et godt båtmagasin med mange lesere og rike annonsemuligheter.

 

Båtliv og Båtmagasinet utfyller hverandre svært godt: Båtliv har godt besøkte nettsider og apper, mens Båtmagasinet har stort papiropplag. Kunnskapen om båt er stor i begge redaksjoner, og Båtliv har i tillegg god digital kompetanse.

 

Det fortsetter under navnet Båtmagasinet, som hadde 112.000 lesere og nå får tilført 79.000 lesere fra Båtliv (Gallup-tall). Leserne vil få et enda bedre journalistisk produkt både i magasin og på nett, og annonsørene vil nå de samme leserne. Redaktør Atle Knutsen i Båtmagasinet fortsetter etter overtagelsen.

 

 

 

Ni av ti

Få båtmagasiner i hele Europa kan måle seg med nye Båtmagasinet i antall abonnenter og løssalgskjøpere. Båtliv og Båtmagasinets lesere bruker i snitt over en time på bladet. Ni av ti lesere av Båtliv og Båtmagasinet er interesserte i annonser for båter og utstyr.

 

Nye Båtmagasinet vil videreføre det beste fra både Båtliv og Båtmagasinet. Troverdig journalistikk har brakt oss i Europatoppen i antall betalende lesere. Nå vil vi satse enda mer på kvalitetsinnhold.

 

Båtmagasinet gir med dette annonsørene muligheten til å nå ut til enda flere engasjerte lesere gjennom en rekke kanaler. Annonsørene når leserne der de er når de ønsker det: I godstolen med magasinet, på båttur med iPaden, på kontoret med PC-en og på slippen med smarttelefonen.

 

Bærekraftig

Båtmagasinet sine annonsører kan vise seg fram med annonser i magasinet (som også finnes som PDF i app), på nettsiden batmagasinet.no (batliv.no), og ukentlig nyhetsmail.

 

Norsk Maritimt Forlag gleder seg til å fortsette samarbeidet om å få båtlivets glade budskap ut over hele landet, og inspirere stadig nye nordmenn til å kjøpe båter og utstyr. Og de håper at bransjen ser verdien i en levende båtjournalistikk, som er med å sette båtlivet på dagsorden i konkurranse med Syden-reiser, Golfferier, bobilturer og andre fritidsaktiviteter. 

 

Norsk Maritimt Forlag har selv ansvaret for digitale løsninger. HS Media ser frem til å bidra med inspirerende annonseløsninger i Båtmagasinets trykte utgave for å kunne oppnå best mulig effekt for våre annonsører, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder. Annonsører er hjertelig velkomne til å ta kontakt med vår dyktige medieselger Petter Dammen pd@hsmedia.no  for å diskutere mulige løsninger for annonsering i Båtmagasinet.

 

Andre nyheter
Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Sosiale medier kan være nyttig for oss som privatpersoner og gjør at vi kan holde kontakt og oppmuntre hverandre i en tid hvor det beste er at vi alle holder oss for oss selv. På den andre siden betaler Facebook verken skatt til Norge eller styres etter grunnleggende redaksjonelle prinsipper.

Les mer
Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Mediebransjen står kanskje ovenfor noen av de største utfordringene i moderne tid og alle ansatte i HS Media jobber mer effektivt enn noen gang. Det er ikke rart jeg blir øm om hjerte.

Les mer
Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

HS Media er ansvarlig for annonseinntekter til nærmere 70 magasiner og nettsteder til utgivere i Norge. Ledergruppen støtter oppfordringen til alle norske annonsører om å gjøre en ekstra vurdering av om investeringene de nå opprettholder i sosiale medier, kunne vært flyttet til norske redaktørstyrte medier.

Les mer
Forventer økt lesing av magasiner

Forventer økt lesing av magasiner

Det er flere signaler som tyder på at det blir økt lesning av magasiner i den situasjonen vi har i Norge i disse dager. Både Egmont Publishing og Aller Media har merket økt salg av magasiner fra butikk.

Les mer