Nyheter

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

Publisert 03.01.2020

HS Media har inngått avtale med Norsk Maritimt Forlag

HS Media gleder seg nå over å ha fått ansvaret for annonsesalget i Båtmagasinet fra Norsk Maritimt Forlag og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Norsk Maritimt Forlag AS har nylig kjøpt Båtmagasinet fra Aller Media AS og slår nå sammen Båtmagasinet og Båtliv, fordi både lesere og bransjen har ytret ønske om et godt båtmagasin med mange lesere og rike annonsemuligheter.

 

Båtliv og Båtmagasinet utfyller hverandre svært godt: Båtliv har godt besøkte nettsider og apper, mens Båtmagasinet har stort papiropplag. Kunnskapen om båt er stor i begge redaksjoner, og Båtliv har i tillegg god digital kompetanse.

 

Det fortsetter under navnet Båtmagasinet, som hadde 112.000 lesere og nå får tilført 79.000 lesere fra Båtliv (Gallup-tall). Leserne vil få et enda bedre journalistisk produkt både i magasin og på nett, og annonsørene vil nå de samme leserne. Redaktør Atle Knutsen i Båtmagasinet fortsetter etter overtagelsen.

 

 

 

Ni av ti

Få båtmagasiner i hele Europa kan måle seg med nye Båtmagasinet i antall abonnenter og løssalgskjøpere. Båtliv og Båtmagasinets lesere bruker i snitt over en time på bladet. Ni av ti lesere av Båtliv og Båtmagasinet er interesserte i annonser for båter og utstyr.

 

Nye Båtmagasinet vil videreføre det beste fra både Båtliv og Båtmagasinet. Troverdig journalistikk har brakt oss i Europatoppen i antall betalende lesere. Nå vil vi satse enda mer på kvalitetsinnhold.

 

Båtmagasinet gir med dette annonsørene muligheten til å nå ut til enda flere engasjerte lesere gjennom en rekke kanaler. Annonsørene når leserne der de er når de ønsker det: I godstolen med magasinet, på båttur med iPaden, på kontoret med PC-en og på slippen med smarttelefonen.

 

Bærekraftig

Båtmagasinet sine annonsører kan vise seg fram med annonser i magasinet (som også finnes som PDF i app), på nettsiden batmagasinet.no (batliv.no), og ukentlig nyhetsmail.

 

Norsk Maritimt Forlag gleder seg til å fortsette samarbeidet om å få båtlivets glade budskap ut over hele landet, og inspirere stadig nye nordmenn til å kjøpe båter og utstyr. Og de håper at bransjen ser verdien i en levende båtjournalistikk, som er med å sette båtlivet på dagsorden i konkurranse med Syden-reiser, Golfferier, bobilturer og andre fritidsaktiviteter. 

 

Norsk Maritimt Forlag har selv ansvaret for digitale løsninger. HS Media ser frem til å bidra med inspirerende annonseløsninger i Båtmagasinets trykte utgave for å kunne oppnå best mulig effekt for våre annonsører, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder. Annonsører er hjertelig velkomne til å ta kontakt med vår dyktige medieselger Petter Dammen pd@hsmedia.no  for å diskutere mulige løsninger for annonsering i Båtmagasinet.

 

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer