Nyheter

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Publisert 14.06.2019

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Etter et eventyrlig annonsesalg denne våren er ukebladene Allers og Se og Hør nå øyeblikkelig fullsolgt i Juli og det er svært få annonseplasser igjen i august. Det er høy lesning av magasiner om sommeren og årets sommerkampanje har vært en stor suksess i et marked hvor annonsørene ser at magasiner bidrar med god effekt for salgsutløsende reklame.

Salg er tross alt det våre kunder lever av og sommeren er en viktig periode for mange annonsører, sier medieselgerne Malin Solvang og Ragnhild Vangerud.

Det er også et hyggelig faktum at denne mai måneden har vært HS Media beste i hele bedriftens historie og totalt ligger innsalget i mai på 23 prosent over forrige mai-rekord som er helt tilbake til 2012. Hvis vi tar snittet for siste 10 år så ligger innsalget i maimåned 2019 hele 50 prosent høyere, sier en begeistret Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media. Dette betyr at de som ønsker å få på kampanjer de nærmeste månedene må være tidlig ute med å planlegge for å kunne få ønskede plasser i våre nærmere 60 magasiner og nettsteder.

Allers er Norges eldste ukeblad og ble for få år siden kåret til Årets magasin. Bladet har høstet prestisjefylte mediepriser for sin matsatsning. Kjerneleseren er en kjøpesterk kvinne i alderen 45+, som tar de fleste kjøpsbeslutningene i familien og hjemmet. Hun er engasjert, kunnskapstørst og deler raust av informasjonen hun får gjennom bladet. Gode oppskrifter, inspirerende reportasjer og solid journalistikk gjør at leseren tar vare på ukebladet Allers i lang tid.

Se og Hør gjør livet gladere! I over 40 år har Se og Hør gjort livet gladere for det norske folk, og det til og med to ganger i uken siden 2003.  De gode historiene står i fokus. De varme, nære sakene som berører leserne. Se og Hør er et blad for hele familien, og vi intervjuer kjente personer om nære temaer som alle mennesker er opptatt av. Derfor står temaer om familieliv, kjærlighet og barn i høysetet for mange av artiklene våre, i tillegg til den løpende nyhetsdekningen innenfor kjendissfæren. Se og Hør skriver også om vanlige mennesker som har opplevd noe som har satt spor. Ikke minst så gir sterke hverdagshistorier, der mennesker har kommet igjennom livskriser, håp til andre. Salgsutløsende reklame har vist svært god effekt i Se og Hør.

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer