Nyheter

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Publisert 14.06.2019

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Etter et eventyrlig annonsesalg denne våren er ukebladene Allers og Se og Hør nå øyeblikkelig fullsolgt i Juli og det er svært få annonseplasser igjen i august. Det er høy lesning av magasiner om sommeren og årets sommerkampanje har vært en stor suksess i et marked hvor annonsørene ser at magasiner bidrar med god effekt for salgsutløsende reklame.

Salg er tross alt det våre kunder lever av og sommeren er en viktig periode for mange annonsører, sier medieselgerne Malin Solvang og Ragnhild Vangerud.

Det er også et hyggelig faktum at denne mai måneden har vært HS Media beste i hele bedriftens historie og totalt ligger innsalget i mai på 23 prosent over forrige mai-rekord som er helt tilbake til 2012. Hvis vi tar snittet for siste 10 år så ligger innsalget i maimåned 2019 hele 50 prosent høyere, sier en begeistret Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media. Dette betyr at de som ønsker å få på kampanjer de nærmeste månedene må være tidlig ute med å planlegge for å kunne få ønskede plasser i våre nærmere 60 magasiner og nettsteder.

Allers er Norges eldste ukeblad og ble for få år siden kåret til Årets magasin. Bladet har høstet prestisjefylte mediepriser for sin matsatsning. Kjerneleseren er en kjøpesterk kvinne i alderen 45+, som tar de fleste kjøpsbeslutningene i familien og hjemmet. Hun er engasjert, kunnskapstørst og deler raust av informasjonen hun får gjennom bladet. Gode oppskrifter, inspirerende reportasjer og solid journalistikk gjør at leseren tar vare på ukebladet Allers i lang tid.

Se og Hør gjør livet gladere! I over 40 år har Se og Hør gjort livet gladere for det norske folk, og det til og med to ganger i uken siden 2003.  De gode historiene står i fokus. De varme, nære sakene som berører leserne. Se og Hør er et blad for hele familien, og vi intervjuer kjente personer om nære temaer som alle mennesker er opptatt av. Derfor står temaer om familieliv, kjærlighet og barn i høysetet for mange av artiklene våre, i tillegg til den løpende nyhetsdekningen innenfor kjendissfæren. Se og Hør skriver også om vanlige mennesker som har opplevd noe som har satt spor. Ikke minst så gir sterke hverdagshistorier, der mennesker har kommet igjennom livskriser, håp til andre. Salgsutløsende reklame har vist svært god effekt i Se og Hør.

Andre nyheter
HS Media overtar salgsansvaret for Kode24

HS Media overtar salgsansvaret for Kode24

Vi gleder oss til jobbe med Kode24 og til et tett og godt samarbeid med stillingsannonsørene. Vi ser frem til å bidra med gode råd om effektive og inspirerende annonseløsninger. Dette for å kunne oppnå best mulig nytte for våre kunder, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Magasiner står sterkt i Norge

Magasiner står sterkt i Norge

HS Media har nå solgt inn 90 prosent av årsbudsjettet for 2019 og ligger 5 prosentpoeng foran fjoråret på samme tidspunkt. Store magasiner som Se og Hør har allerede 98 prosent innsolgt av årsbudsjett etter en fullsolgt sommer. Når vi samtidig har positive signaler fra undersøkelser i lesermarkedet betyr det at magasiner fremdeles står sterkt i Norge.

Les mer
Magasinene Bobil og Caravan og Elektronikkbransjen er allerede nå i årsbudsjett for 2019

Magasinene Bobil og Caravan og Elektronikkbransjen er allerede nå i årsbudsjett for 2019

Etter et fantastisk annonsesalg i år er magasinene Bobil og Caravan magasinet og Elektronikkbransjen allerede i årsbudsjett for 2019

Les mer
VG Endelig Fredag med kraftig vekst

VG Endelig Fredag med kraftig vekst

Magasinet VG Endelig fredag har allerede nå tangert fjorårets annonsesalg og 2019 ser dermed ut til å bli et svært godt vekstår for magasinet i VG sin fredagsutgave.

Les mer