Nyheter

Sterk leservekst for Motor

Publisert 04.04.2019

Sterk leservekst for Motor

NAF-magasinet Motor øker med 30.000 lesere på ett år, viser ferske tall fra Kantar TNS. Motor er det magasinet som vokser mest i antall lesere.

Motor har nå 692.000 lesere ifølge Kantar TNS måling av offisielle lesertall for magasiner. Det er en økning på hele 30.000 lesere fra 2017 til 2018.

- Vi er stolte av at våre medlemmer og andre lesere setter pris på godt journalistisk innhold og nyheter om bil, reise og mobilitet, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF, utgivere av Motor.

Motor er et av få magasiner som øker lesertallene i et tøft printmarked. Redaksjonen, som lager redaktørstyrt innhold i NAFs redaksjonelle kanaler Motor, har også opplevd en stor økning av antall lesere på Motor.no siden 2017.

- Økningen på 30.000 lesere for vårt papir-magasin, som de siste årene har gjennomgått en stor forvandling under ansvarlig redaktør Lina Schøyen, er gledelig og viktig for NAF i en tid hvor det å nå ut til medlemmene med godt innhold blir stadig viktigere, sier Risberg.

Satsingen på vekst på nettsiden Motor.no og videreutvikling av magasinet, blant annet med nytt design, fortsetter i 2019.

Andre nyheter
HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

Avtalen innebærer at HS Media får ansvar for alt annonsesalg i magasinet Politiforum og politiforum.no. Vi gleder oss til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Derfor fortsetter nisjeoppturen

Derfor fortsetter nisjeoppturen

Det er mange årsaker til at norske nisjemedier i ulike varianter fortsetter oppturen i mediemarkedet. Og det er godt å vite at vesentlige og troverdige redaksjonelle medier har vind i seilene.

Les mer
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer