Nyheter

Sterk leservekst for Motor

Publisert 04.04.2019

Sterk leservekst for Motor

NAF-magasinet Motor øker med 30.000 lesere på ett år, viser ferske tall fra Kantar TNS. Motor er det magasinet som vokser mest i antall lesere.

Motor har nå 692.000 lesere ifølge Kantar TNS måling av offisielle lesertall for magasiner. Det er en økning på hele 30.000 lesere fra 2017 til 2018.

- Vi er stolte av at våre medlemmer og andre lesere setter pris på godt journalistisk innhold og nyheter om bil, reise og mobilitet, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF, utgivere av Motor.

Motor er et av få magasiner som øker lesertallene i et tøft printmarked. Redaksjonen, som lager redaktørstyrt innhold i NAFs redaksjonelle kanaler Motor, har også opplevd en stor økning av antall lesere på Motor.no siden 2017.

- Økningen på 30.000 lesere for vårt papir-magasin, som de siste årene har gjennomgått en stor forvandling under ansvarlig redaktør Lina Schøyen, er gledelig og viktig for NAF i en tid hvor det å nå ut til medlemmene med godt innhold blir stadig viktigere, sier Risberg.

Satsingen på vekst på nettsiden Motor.no og videreutvikling av magasinet, blant annet med nytt design, fortsetter i 2019.

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer