Nyheter

Sterk leservekst for Motor

Publisert 04.04.2019

Sterk leservekst for Motor

NAF-magasinet Motor øker med 30.000 lesere på ett år, viser ferske tall fra Kantar TNS. Motor er det magasinet som vokser mest i antall lesere.

Motor har nå 692.000 lesere ifølge Kantar TNS måling av offisielle lesertall for magasiner. Det er en økning på hele 30.000 lesere fra 2017 til 2018.

- Vi er stolte av at våre medlemmer og andre lesere setter pris på godt journalistisk innhold og nyheter om bil, reise og mobilitet, sier Ulrica Risberg, direktør for marked og kommunikasjon i NAF, utgivere av Motor.

Motor er et av få magasiner som øker lesertallene i et tøft printmarked. Redaksjonen, som lager redaktørstyrt innhold i NAFs redaksjonelle kanaler Motor, har også opplevd en stor økning av antall lesere på Motor.no siden 2017.

- Økningen på 30.000 lesere for vårt papir-magasin, som de siste årene har gjennomgått en stor forvandling under ansvarlig redaktør Lina Schøyen, er gledelig og viktig for NAF i en tid hvor det å nå ut til medlemmene med godt innhold blir stadig viktigere, sier Risberg.

Satsingen på vekst på nettsiden Motor.no og videreutvikling av magasinet, blant annet med nytt design, fortsetter i 2019.

Andre nyheter
Magasiner står sterkt i Norge

Magasiner står sterkt i Norge

HS Media har nå solgt inn 90 prosent av årsbudsjettet for 2019 og ligger 5 prosentpoeng foran fjoråret på samme tidspunkt. Store magasiner som Se og Hør har allerede 98 prosent innsolgt av årsbudsjett etter en fullsolgt sommer. Når vi samtidig har positive signaler fra undersøkelser i lesermarkedet betyr det at magasiner fremdeles står sterkt i Norge.

Les mer
Magasinene Bobil og Caravan og Elektronikkbransjen er allerede nå i årsbudsjett for 2019

Magasinene Bobil og Caravan og Elektronikkbransjen er allerede nå i årsbudsjett for 2019

Etter et fantastisk annonsesalg i år er magasinene Bobil og Caravan magasinet og Elektronikkbransjen allerede i årsbudsjett for 2019

Les mer
VG Endelig Fredag med kraftig vekst

VG Endelig Fredag med kraftig vekst

Magasinet VG Endelig fredag har allerede nå tangert fjorårets annonsesalg og 2019 ser dermed ut til å bli et svært godt vekstår for magasinet i VG sin fredagsutgave.

Les mer
Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Etter et eventyrlig annonsesalg denne våren er ukebladene Allers og Se og Hør nå øyeblikkelig fullsolgt i Juli og det er svært få annonseplasser igjen i august. Det er høy lesning av magasiner om sommeren og årets sommerkampanje har vært en stor suksess i et marked hvor annonsørene ser at magasiner bidrar med god effekt for salgsutløsende reklame.

Les mer