Nyheter

HS Media leverer suverene resultater

Publisert 17.12.2019

HS Media leverer suverene resultater

Selgerne i HS Media har allerede idag prestert 20 prosent høyere innsalg for 2020 enn på tilsvarende tidspunkt i fjor, og november måned 2019 ble rekordhøye 28 prosent høyere enn november 2018.

November ble en utrolig god måned for HS Media med hele 28 prosent høyere reklameomsetning enn samme måned forrige år. Innslaget for desember er også svært godt, så 2019 som helhet kommer til å bli et godt vekstår for HS Media samlet.

Mediebyråforeningen melder i Kampanje 16. november* at ukepressen har falt med 24,9 prosent etter 11 måneder i 2019. Dette sier mer om hvor lav andel mediebyråene har i dette markedet enn den reelle utviklingen, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

De 15 største av HS Media sine 70 magasiner som står for 62 prosent av salget i 2019 har en reel vekst på 4 prosent når vi sammenligner de med 2018. Det er 27 prosent bedre enn tallene fra Mediebyråforeningen. Hvis vi sammenligner alle våre magasiner viser det en reel vekst på 2 prosent. Totalt betyr det at HS Media har en betydelig bedre utvikling.

HS Media har 7 prosent mediebyråformidlet omsetning, noe som igjen betyr at 93 prosent av omsetningen er direkte salg mellom annonsør og oss. Derfor gir utviklingstallene fra Mediebyråforeningen et svært lite presist bilde av den reelle utviklingen for papirmagasiner, avslutter Sandholt.

Innsalget for 2020 er også svært positivt. Selgerne HS Media har idag oppnådd det høye målet som de satte seg for innsalg før nyttår for utgivelser i 2020 og med det ligger HS Media med hele 20 prosent høyere innsolgt nå enn på samme tidspunkt i fjor.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Schibsted, Egmont Publishing og Benjamin (Bonnier) Publishing. I tillegg har HS Media mange store og mindre oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder.

Annonsesalgbedriften har til sammen nærmere 70 magasiner, bl.a. kjente merkevarer som Allers, Se og Hør, VG-Endelig Fredag, COOP Magasinet, OBOS Magasinet, Motor, Hus og Bolig og motemagasinet Elle, til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder. HS Media er kjent for å være i vekst samt å levere svært gode resultater over mange år.

* https://kampanje.com/reklame/2019/12/ny-nedtur-i-reklamemarkedet---nedgang-pa-over-600-millioner/

 

 
Andre nyheter
HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer