Nyheter

HS Media leverer suverene resultater

Publisert 17.12.2019

HS Media leverer suverene resultater

Selgerne i HS Media har allerede idag prestert 20 prosent høyere innsalg for 2020 enn på tilsvarende tidspunkt i fjor, og november måned 2019 ble rekordhøye 28 prosent høyere enn november 2018.

November ble en utrolig god måned for HS Media med hele 28 prosent høyere reklameomsetning enn samme måned forrige år. Innslaget for desember er også svært godt, så 2019 som helhet kommer til å bli et godt vekstår for HS Media samlet.

Mediebyråforeningen melder i Kampanje 16. november* at ukepressen har falt med 24,9 prosent etter 11 måneder i 2019. Dette sier mer om hvor lav andel mediebyråene har i dette markedet enn den reelle utviklingen, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

De 15 største av HS Media sine 70 magasiner som står for 62 prosent av salget i 2019 har en reel vekst på 4 prosent når vi sammenligner de med 2018. Det er 27 prosent bedre enn tallene fra Mediebyråforeningen. Hvis vi sammenligner alle våre magasiner viser det en reel vekst på 2 prosent. Totalt betyr det at HS Media har en betydelig bedre utvikling.

HS Media har 7 prosent mediebyråformidlet omsetning, noe som igjen betyr at 93 prosent av omsetningen er direkte salg mellom annonsør og oss. Derfor gir utviklingstallene fra Mediebyråforeningen et svært lite presist bilde av den reelle utviklingen for papirmagasiner, avslutter Sandholt.

Innsalget for 2020 er også svært positivt. Selgerne HS Media har idag oppnådd det høye målet som de satte seg for innsalg før nyttår for utgivelser i 2020 og med det ligger HS Media med hele 20 prosent høyere innsolgt nå enn på samme tidspunkt i fjor.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Schibsted, Egmont Publishing og Benjamin (Bonnier) Publishing. I tillegg har HS Media mange store og mindre oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder.

Annonsesalgbedriften har til sammen nærmere 70 magasiner, bl.a. kjente merkevarer som Allers, Se og Hør, VG-Endelig Fredag, COOP Magasinet, OBOS Magasinet, Motor, Hus og Bolig og motemagasinet Elle, til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder. HS Media er kjent for å være i vekst samt å levere svært gode resultater over mange år.

* https://kampanje.com/reklame/2019/12/ny-nedtur-i-reklamemarkedet---nedgang-pa-over-600-millioner/

 

 
Andre nyheter
Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Facebook til glede for individet, men unyttig for et Norge i krise?

Sosiale medier kan være nyttig for oss som privatpersoner og gjør at vi kan holde kontakt og oppmuntre hverandre i en tid hvor det beste er at vi alle holder oss for oss selv. På den andre siden betaler Facebook verken skatt til Norge eller styres etter grunnleggende redaksjonelle prinsipper.

Les mer
Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Når en leder får tårer i øynene av medarbeidernes innsats

Mediebransjen står kanskje ovenfor noen av de største utfordringene i moderne tid og alle ansatte i HS Media jobber mer effektivt enn noen gang. Det er ikke rart jeg blir øm om hjerte.

Les mer
Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

Flytt annonsekroner fra sosiale medier til mediehusene

HS Media er ansvarlig for annonseinntekter til nærmere 70 magasiner og nettsteder til utgivere i Norge. Ledergruppen støtter oppfordringen til alle norske annonsører om å gjøre en ekstra vurdering av om investeringene de nå opprettholder i sosiale medier, kunne vært flyttet til norske redaktørstyrte medier.

Les mer
Forventer økt lesing av magasiner

Forventer økt lesing av magasiner

Det er flere signaler som tyder på at det blir økt lesning av magasiner i den situasjonen vi har i Norge i disse dager. Både Egmont Publishing og Aller Media har merket økt salg av magasiner fra butikk.

Les mer