Nyheter

HS Media leverer suverene resultater

Publisert 17.12.2019

HS Media leverer suverene resultater

Selgerne i HS Media har allerede idag prestert 20 prosent høyere innsalg for 2020 enn på tilsvarende tidspunkt i fjor, og november måned 2019 ble rekordhøye 28 prosent høyere enn november 2018.

November ble en utrolig god måned for HS Media med hele 28 prosent høyere reklameomsetning enn samme måned forrige år. Innslaget for desember er også svært godt, så 2019 som helhet kommer til å bli et godt vekstår for HS Media samlet.

Mediebyråforeningen melder i Kampanje 16. november* at ukepressen har falt med 24,9 prosent etter 11 måneder i 2019. Dette sier mer om hvor lav andel mediebyråene har i dette markedet enn den reelle utviklingen, sier Tor Arne Sandholt, CEO i HS Media.

De 15 største av HS Media sine 70 magasiner som står for 62 prosent av salget i 2019 har en reel vekst på 4 prosent når vi sammenligner de med 2018. Det er 27 prosent bedre enn tallene fra Mediebyråforeningen. Hvis vi sammenligner alle våre magasiner viser det en reel vekst på 2 prosent. Totalt betyr det at HS Media har en betydelig bedre utvikling.

HS Media har 7 prosent mediebyråformidlet omsetning, noe som igjen betyr at 93 prosent av omsetningen er direkte salg mellom annonsør og oss. Derfor gir utviklingstallene fra Mediebyråforeningen et svært lite presist bilde av den reelle utviklingen for papirmagasiner, avslutter Sandholt.

Innsalget for 2020 er også svært positivt. Selgerne HS Media har idag oppnådd det høye målet som de satte seg for innsalg før nyttår for utgivelser i 2020 og med det ligger HS Media med hele 20 prosent høyere innsolgt nå enn på samme tidspunkt i fjor.

HS Media er en annonsesalgbedrift for mediebransjen, eid av Aller Media. Oppdragsgivere er både de store medieselskapene Aller Media, Schibsted, Egmont Publishing og Benjamin (Bonnier) Publishing. I tillegg har HS Media mange store og mindre oppdragsgivere som publiserer magasiner og nettsteder.

Annonsesalgbedriften har til sammen nærmere 70 magasiner, bl.a. kjente merkevarer som Allers, Se og Hør, VG-Endelig Fredag, COOP Magasinet, OBOS Magasinet, Motor, Hus og Bolig og motemagasinet Elle, til mindre bransje og nisje magasiner samt nettsteder. HS Media er kjent for å være i vekst samt å levere svært gode resultater over mange år.

* https://kampanje.com/reklame/2019/12/ny-nedtur-i-reklamemarkedet---nedgang-pa-over-600-millioner/

 

 
Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer