Nyheter

HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

Publisert 08.11.2019

HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020 og HS Media har ansvaret for annonsesalget.

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020 og HS Media har ansvaret for annonsesalget.

– Da vi fikk mulighet til å bli med i konkurransen om oppdraget med å lage Widerøe-magasinet slapp vi det vi hadde i hendene og trommet sammen spesialister i alle lag - i alt fra prosjektledelse til design, foto og kommersiell innholdsproduksjon. Vi som skal være med i Widerøe-redaksjonen har lang og variert fartstid og en pasjon for magasinproduksjon. Nå gjelder det bare å levere tipp, topp varer som både Widerøe og de reisende vil elske, sier kreativ leder i Egmont-eide Sempro, Knut Christian Moeng. Han blir redaktør for den oppdaterte utgaven av Widerøes om bord magasin.

– Egmont skilte seg ut umiddelbart da konkurrentene i august presenterte sine forslag til fremtidens om bord magasin for Widerøe. Egmont presenterte sitt magasin først og etterfølgerne endte med å "hoppe etter Wirkola", forteller kommunikasjonssjef i Widerøe Catharina Solli.

– Friskt nytt design og nye spennende ideer. En pionerånd Wiggo Widerøe ville gjenkjent fra da han selv og fire kamerater etablerte Widerøe’s Flyveselskap for 85 år siden, fortsetter hun.

Når flyselskapet står foran en relansering av sitt ombord magasin er det naturlig å benytte anledningen for et hamskifte i form av nytt navn. Navnet Skyfritt representerer høyden, flygningene, himmelen og det problemfrie.

– Vi i Egmont Publishing gleder oss til å jobbe med Widerøe som historieforteller på dette prosjektet. Widerøe har en unik historie, inspirerende destinasjoner og spennende medieflater. Rett og slett et fantastisk utgangspunkt for å skape inspirasjon og reiselyst med gode historier. Egmont har laget godt innhold i over hundre år, men aldri så luftig som dette. Så dette er en reise vi ser frem til med begeistring og ydmykhet, sier Morten Danielsen, kommersiell direktør i Egmont Publishing.

– Vi i HS Media ser frem til å bidra med inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt for våre annonsører, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media. Annonsører er hjertelig velkomne til å kontakt med våre dyktige medieselger Siri Danielsen sd@hsmedia.no  for å diskutere mulige løsninger for annonsering i Skyfritt.

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 50 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. De har et evig engasjement for å skape muligheter mellom små og store steder. I Distrikts-Norge er Widerøes flyoperasjoner av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur. Widerøe er distriktenes kollektivtransport. Som Norges eldste flyselskap tar de samfunnsoppdrag på alvor og jobber hver dag for å ivareta folks mulighet til å ta hele landet i bruk.

Kilde: Pressemedling fra Widereø 08.12.2019 

Widerøe - 08-11-2019 12:00 CET
Widerøe - 08-11-2019 12:00 CET
Widerøe - 08-11-2019 12:00 CET
Andre nyheter
HS Media går mot reklame-strømmen

HS Media går mot reklame-strømmen

Mens mediebransjen sliter i disse covid-19-tider, så setter HS Media nye salgsrekorder både totalt og for mange av titlene som salgsselskapet har i sin portefølje av medie-titler. Daglig leder Tor Arne Sandholt er svært tilfreds med utviklingen.

Les mer
HAR FUNNET FIRE KJENNETEGN PÅ EKSTRAORDINÆRE SELGERE

HAR FUNNET FIRE KJENNETEGN PÅ EKSTRAORDINÆRE SELGERE

Daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media har sammen med medstudent Karina Haukland skrevet en masteroppgave på Executive Master Of Management på Handelshøyskolen BI. Oppgaven handlet om annonse-salg – og Sandholt/Haukland fikk karakteren A.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Egmont Publishing

HS Media har inngått avtale med Egmont Publishing

Avtalen innebærer at HS Media med det får ansvar for annonsesalg i hele seks magasiner, tre under merkevaren Vi Menn samt BAM som er et magasin for vordende og nybakte foreldre. BAM består også av tre magasiner. Vi gleder oss til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
HS Media har inngått avtale med Trondheim Media AS

HS Media har inngått avtale med Trondheim Media AS

Avtalen innebærer at HS Media får ansvar for alt annonsesalg i nettstedet mywedding.no og salg av messestand på bryllupsmesser over hele Norge. De gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer