Nyheter

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

Publisert 15.10.2019

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

De nye lesertallene viser at magasingruppene «Fagblader», «Bolig/Interiør» og “Medlemsblader” har fremgang. I disse kategoriene er HS Media store med nærmere 70 magasiner og nettsteder i sin portefølje.

Disse kategoriene viser også en stabil og positiv annonseutvikling. Det er også spesielt hyggelig å se at NAFs medlemsmagasin Motor nå har hele 663.000 lesere og har en svært god leserutvikling sett opp mot andre magasiner i kategorien. OBOS bladet har 540.000 lesere per utgave og COOP medlem har 846.000 lesere per utgave. Det er gøy å se at HS Media har salgsansvar for tre av de fire største magasinene i Norge, målt etter lesertall, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder

En fjerdedel av det norske folk leser minst ett magasin hver dag. De som leser magasiner, leser mye av innholdet. 56 prosent av magasinenes sider blir lest/tittet i for et gjennomsnittlig lesertilfelle og magasinene blir i snitt tatt frem og lest 3,1 ganger, sier Randi S. Øgrey adm. dir i Mediebedriftenes Landsforening. Flere magasintitler har også digitale produkter med positiv utvikling gjennom 2019. 

Rapporteringen for 2018/2019 (19/2) bygger på undersøkelsen Forbruker & Media fra Kantar. Magasinundersøkelsen var tidligere en egen undersøkelse som kun målte papirmagasiner.

Kilde: mediebedriftene.no

Andre nyheter
Åpning av Solørs sykeste julegate!

Åpning av Solørs sykeste julegate!

Mandag 2. desember klokka 08.00 - 0900 åpner HS Media AS den sykeste «julegata» i Solør. Velkommen innom for en titt.

Les mer
JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

På grunn av økt oppdragsmengde og vekst inn i 2020 har HS Media nylig ansatt Joakim Høistad og Cecilie Konterud som medieselgere

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020 og HS Media har ansvaret for annonsesalget.

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS media gleder seg nå til å jobbe med den norske utgaven av motemagasinet ELLE til Ui Publishing AS og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Les mer