Nyheter

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

Publisert 15.10.2019

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

De nye lesertallene viser at magasingruppene «Fagblader», «Bolig/Interiør» og “Medlemsblader” har fremgang. I disse kategoriene er HS Media store med nærmere 70 magasiner og nettsteder i sin portefølje.

Disse kategoriene viser også en stabil og positiv annonseutvikling. Det er også spesielt hyggelig å se at NAFs medlemsmagasin Motor nå har hele 663.000 lesere og har en svært god leserutvikling sett opp mot andre magasiner i kategorien. OBOS bladet har 540.000 lesere per utgave og COOP medlem har 846.000 lesere per utgave. Det er gøy å se at HS Media har salgsansvar for tre av de fire største magasinene i Norge, målt etter lesertall, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder

En fjerdedel av det norske folk leser minst ett magasin hver dag. De som leser magasiner, leser mye av innholdet. 56 prosent av magasinenes sider blir lest/tittet i for et gjennomsnittlig lesertilfelle og magasinene blir i snitt tatt frem og lest 3,1 ganger, sier Randi S. Øgrey adm. dir i Mediebedriftenes Landsforening. Flere magasintitler har også digitale produkter med positiv utvikling gjennom 2019. 

Rapporteringen for 2018/2019 (19/2) bygger på undersøkelsen Forbruker & Media fra Kantar. Magasinundersøkelsen var tidligere en egen undersøkelse som kun målte papirmagasiner.

Kilde: mediebedriftene.no

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer