Nyheter

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

Publisert 15.10.2019

Fremgang i lesertall for fagblader, bolig/interiør magasiner og medlemsblader

De nye lesertallene viser at magasingruppene «Fagblader», «Bolig/Interiør» og “Medlemsblader” har fremgang. I disse kategoriene er HS Media store med nærmere 70 magasiner og nettsteder i sin portefølje.

Disse kategoriene viser også en stabil og positiv annonseutvikling. Det er også spesielt hyggelig å se at NAFs medlemsmagasin Motor nå har hele 663.000 lesere og har en svært god leserutvikling sett opp mot andre magasiner i kategorien. OBOS bladet har 540.000 lesere per utgave og COOP medlem har 846.000 lesere per utgave. Det er gøy å se at HS Media har salgsansvar for tre av de fire største magasinene i Norge, målt etter lesertall, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder

En fjerdedel av det norske folk leser minst ett magasin hver dag. De som leser magasiner, leser mye av innholdet. 56 prosent av magasinenes sider blir lest/tittet i for et gjennomsnittlig lesertilfelle og magasinene blir i snitt tatt frem og lest 3,1 ganger, sier Randi S. Øgrey adm. dir i Mediebedriftenes Landsforening. Flere magasintitler har også digitale produkter med positiv utvikling gjennom 2019. 

Rapporteringen for 2018/2019 (19/2) bygger på undersøkelsen Forbruker & Media fra Kantar. Magasinundersøkelsen var tidligere en egen undersøkelse som kun målte papirmagasiner.

Kilde: mediebedriftene.no

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer