Nyheter

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Publisert 25.10.2019

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Tidsskriftet leses i hovedsak av leger, men også av medisinstudenter og annet helsepersonell. Innholdet er av høy medisinskfaglig kvalitet, rettet direkte mot målgruppen. Tidsskriftet .no er den offisielle nettsiden til Tidsskrift til Den norske legeforening.

Redaksjonelt innhold og konsept er unikt på det norske markedet og gir et optimalt miljø for annonsering av legemidler og medisinsk utstyr.

Dagens nettbrukere benytter i stadig større Google til å navigere på nettet, og tall fra søkebransjen viser at 66 % av norsk nett trafikk starter på Google. 1. august i fjor gjorde Google en stor endring, en såkalt "broad core algorithm update" som raskt ble kalt "Medic update" fordi den særlig endret på hvordan Google prioriterer nettsider med helseinformasjon og helseprodukter.

Google prioriterte opp sider som de mener er "nyttige". I tillegg har Google i økende grad favorisert nettsider/innhold med mye tekstinnhold. Dette har gitt Tidsskriftet.no en vekst i sidevisninger på i snitt hele 39% fra 1. august 2018 til august 2019 sammenlignet med året før. I tillegg har trafikken fortsatt å vokse med 18% sammenlignet med september i fjor.

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer