Nyheter

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Publisert 25.10.2019

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Tidsskriftet leses i hovedsak av leger, men også av medisinstudenter og annet helsepersonell. Innholdet er av høy medisinskfaglig kvalitet, rettet direkte mot målgruppen. Tidsskriftet .no er den offisielle nettsiden til Tidsskrift til Den norske legeforening.

Redaksjonelt innhold og konsept er unikt på det norske markedet og gir et optimalt miljø for annonsering av legemidler og medisinsk utstyr.

Dagens nettbrukere benytter i stadig større Google til å navigere på nettet, og tall fra søkebransjen viser at 66 % av norsk nett trafikk starter på Google. 1. august i fjor gjorde Google en stor endring, en såkalt "broad core algorithm update" som raskt ble kalt "Medic update" fordi den særlig endret på hvordan Google prioriterer nettsider med helseinformasjon og helseprodukter.

Google prioriterte opp sider som de mener er "nyttige". I tillegg har Google i økende grad favorisert nettsider/innhold med mye tekstinnhold. Dette har gitt Tidsskriftet.no en vekst i sidevisninger på i snitt hele 39% fra 1. august 2018 til august 2019 sammenlignet med året før. I tillegg har trafikken fortsatt å vokse med 18% sammenlignet med september i fjor.

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer