Nyheter

Økning i lesning av magasiner

Publisert 26.09.2018

Økning i lesning av magasiner

Magasinundersøkelsen fra Kantar/Norsk Gallup viser at hele 45 magasiner har økning i lesertall. Totaltallet har en vekst på 0,5 prosent og fagblader er de med aller størst fremgang.

Vi gleder oss over vekst  i lesertall for mange av våre magasiner. Det er også svært hyggelig at fagblader har størst fremgang. Vi merker i tillegg god respons i annonsemarkedet for mange av disse magasinene.

Vi erfarer suksess med nisje og fagmagasiner som har adressert distribusjon til en spesifikk målgruppe og vi erfarer samtidig at leserne utfra interesse eller yrke har stor glede over å lese interessante redaksjonelle saker i disse magasinene.

25% av de spurte leser et magasin daglig og magasinene blir tatt frem og lest i gjennomsnitt 3,3 ganger i 2018/2. 58% av magasinenes sider blir lest/tittet i hver gang man tar fram magasinet. Dette er sterke tall som våre annonsører drar god nytte og som er med å bidrar til effektiv markedsføring.

Kilde: Kantar/Norsk Gallup. Magasinundersøkelsen (MU)

Andre nyheter
VG Endelig Fredag med kraftig vekst

VG Endelig Fredag med kraftig vekst

Magasinet VG Endelig fredag har allerede nå tangert fjorårets annonsesalg og 2019 ser dermed ut til å bli et svært godt vekstår for magasinet i VG sin fredagsutgave.

Les mer
Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Fullsolgt sommer i Allers og Se og Hør

Etter et eventyrlig annonsesalg denne våren er ukebladene Allers og Se og Hør nå øyeblikkelig fullsolgt i Juli og det er svært få annonseplasser igjen i august. Det er høy lesning av magasiner om sommeren og årets sommerkampanje har vært en stor suksess i et marked hvor annonsørene ser at magasiner bidrar med god effekt for salgsutløsende reklame.

Les mer
HS Media gratulerer alle vinnere og nominerte under Fagpresseprisen 2019

HS Media gratulerer alle vinnere og nominerte under Fagpresseprisen 2019

Under Fagpressens prisfest på Månefisken i Oslo torsdag kveld fikk Politiforum den aller gjeveste - selve Fagpresseprisen 2019 og kan kalle seg «Årets Fagblad». Vi gratulerer spesielt til våre oppdragsgivere; Utdanning, Motor og Kommunal Rapport med tildeling av priser.

Les mer
Katarina Marielle Rugsveen er ansatt i HS Media

Katarina Marielle Rugsveen er ansatt i HS Media

På grunn av økt oppdragsmengde har HS Media nylig ansatt Katarina Marielle Rugsveen som medieselger. Hun flytter tilbake til Kirkenær etter å ha vært bosatt flere år i Stavanger.

Les mer