Magasinundersøkelsen fra Kantar/Norsk Gallup viser at hele 45 magasiner har økning i lesertall. Totaltallet har en vekst på 0,5 prosent og fagblader er de med aller størst fremgang.
Vi gleder oss over vekst i lesertall for mange av våre magasiner. Det er også svært hyggelig at fagblader har størst fremgang. Vi merker i tillegg god respons i annonsemarkedet for mange av disse magasinene.
Vi erfarer suksess med nisje og fagmagasiner som har adressert distribusjon til en spesifikk målgruppe og vi erfarer samtidig at leserne utfra interesse eller yrke har stor glede over å lese interessante redaksjonelle saker i disse magasinene.
25% av de spurte leser et magasin daglig og magasinene blir tatt frem og lest i gjennomsnitt 3,3 ganger i 2018/2. 58% av magasinenes sider blir lest/tittet i hver gang man tar fram magasinet. Dette er sterke tall som våre annonsører drar god nytte og som er med å bidrar til effektiv markedsføring.
Kilde: Kantar/Norsk Gallup. Magasinundersøkelsen (MU)