Nyheter

Økning i lesning av magasiner

Publisert 26.09.2018

Økning i lesning av magasiner

Magasinundersøkelsen fra Kantar/Norsk Gallup viser at hele 45 magasiner har økning i lesertall. Totaltallet har en vekst på 0,5 prosent og fagblader er de med aller størst fremgang.

Vi gleder oss over vekst  i lesertall for mange av våre magasiner. Det er også svært hyggelig at fagblader har størst fremgang. Vi merker i tillegg god respons i annonsemarkedet for mange av disse magasinene.

Vi erfarer suksess med nisje og fagmagasiner som har adressert distribusjon til en spesifikk målgruppe og vi erfarer samtidig at leserne utfra interesse eller yrke har stor glede over å lese interessante redaksjonelle saker i disse magasinene.

25% av de spurte leser et magasin daglig og magasinene blir tatt frem og lest i gjennomsnitt 3,3 ganger i 2018/2. 58% av magasinenes sider blir lest/tittet i hver gang man tar fram magasinet. Dette er sterke tall som våre annonsører drar god nytte og som er med å bidrar til effektiv markedsføring.

Kilde: Kantar/Norsk Gallup. Magasinundersøkelsen (MU)

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer