Nyheter

Økning i lesning av magasiner

Publisert 26.09.2018

Økning i lesning av magasiner

Magasinundersøkelsen fra Kantar/Norsk Gallup viser at hele 45 magasiner har økning i lesertall. Totaltallet har en vekst på 0,5 prosent og fagblader er de med aller størst fremgang.

Vi gleder oss over vekst  i lesertall for mange av våre magasiner. Det er også svært hyggelig at fagblader har størst fremgang. Vi merker i tillegg god respons i annonsemarkedet for mange av disse magasinene.

Vi erfarer suksess med nisje og fagmagasiner som har adressert distribusjon til en spesifikk målgruppe og vi erfarer samtidig at leserne utfra interesse eller yrke har stor glede over å lese interessante redaksjonelle saker i disse magasinene.

25% av de spurte leser et magasin daglig og magasinene blir tatt frem og lest i gjennomsnitt 3,3 ganger i 2018/2. 58% av magasinenes sider blir lest/tittet i hver gang man tar fram magasinet. Dette er sterke tall som våre annonsører drar god nytte og som er med å bidrar til effektiv markedsføring.

Kilde: Kantar/Norsk Gallup. Magasinundersøkelsen (MU)

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer