Nyheter

HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

Publisert 18.01.2018

HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

Resultatet viser at man kan oppnå gode resultater i en utfordrende mediebransje med en kunnskapsrik salgskultur, sterk dedikasjon til faget, en stor dose begeistring og tydelige mål.

HS Media er en mediebedrift som er profesjonelle på salg av annonser for nærmere 60 magasiner og nettsteder. HS Media solgte i fjor annonser for 113 millioner og har 22 ansatte. Dette gav selskapet en omsetning på 34,7 millioner, som er en vekst på hele 48 prosent fra 2016. Det er det beste året i HS Medias 25 år lange historie. Driftsresultat (EBITDA) ble 3,9 millioner noe som gir en resultatforbedring på 22 prosent.

HS Media tar markedsandeler i et fallende printmarked, samtidig som de klarer å styrke seg på internettsalg. I fjor flyttet HS Media inn i helt nye og moderne lokaler på gruetorget i Kirkenær og feiret også 25 års jubileum.

Vi er svært godt fornøyd med resultatet og forsetter å ta en sterk posisjon i en bransje med store endringer. Dette styrker både våre oppdragsgivere og annonsører. Vi oppnår positive effekt av stadig kompetanseheving, endringsvillighet og effektive målstyrings- og oppfølgingssystemer, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer