Med over 2 millioner i annonsesalg har det aldri før vært mer omsetning i en utgave av magasinet Motor som blir distribuert i oktober. Den har et opplag på hele 420.000. HS Media selgerne Petter Dammen og Lars Erik Bratli er svært stolte over den responsen de har fått i markedet.
Vi merker en betydelig økning i annonser fra hele markedet i år og det er svært hyggelig å se at norske magasiner får vekst i en tid hvor mange norske medier utfordres av internasjonale nettsteder som Facebook og Google, sier Dammen og Bratli. Det er også hyggelig å se at delingen av Motor i to utgaver; moderne og klassisk har blitt godt mottatt i markedet.
Med over 500.000 medlemmer i NAF når magasinet Motor en unikt stor og engasjert gruppe mennesker blant Norges befolkning. De fleste av våre lesere er aktive voksne (40-69), men NAF rekrutterer stadig nye unge medlemmer. Mange velger å melde seg inn i NAF når de stifter familie. 30 prosent av medlemmene er kvinner. De fleste av Motors lesere bor i urbane strøk. Magasinet Motor skal inspirere, informere, underholde, gjøre klokere og være til nytte for alle som ferdes i trafikken. Motor skal blant annet være best på tester og bilferier, på bilnyheter og på sikkerhet og samferdsel.