Nyheter

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Publisert 13.09.2017

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Vi gleder oss til å jobbe med en høykvalitets nettavis som forskning.no og til et tett samarbeid med annonsørene. Vi har et sterkt ønske å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

forskning.no er en nettavis for norske og internasjonale forskningsnyheter. forskning.no byr på nyheter, bakgrunnsstoff, debattspalte og blogg. Vi dekker de fleste fagfelt i norsk og internasjonal forskning.

forskning.no skal bringe nyheter om forskning, være engasjerende og nysgjerrighetsvekkende, fungere som en ressursbank for leserne, og bidra med ny innsikt og forståelse. forskning.no blir drevet etter Redaktørplakaten og andre journalistiske prinsipper. forskning.no eies av Foreningen for drift av forskning.no, som drives på non-profit basis. I foreningen er 83 norske forskningsinstitusjoner medlemmer.

Ansvarlig redaktør og daglig leder for forskning.no er Nina Kristiansen

forskning.no ble startet i 2002. Initiativet var Norges forskningsråd sitt, men ialt 12 forskningsinstitusjoner var med på etableringen: I dag er det 80 forsknings- og utdanningsinstitusjoner som er med i samarbeidet (se liste på nederst på forsiden). Disse kan også sende inn stoff, som vurderes og redigeres, og som merkes tydelig med institusjonen som avsender. I dag er redaksjonen på 18 personer: journalister, redaktør, redaksjonssjef, medlemsdesk og markedsavdeling.

Allerede fra første stund kom leserne. Besøkstallene var gode - og stigende. Idag har vi 1,5 million besøk hver måned. 25 prosent av leserne våre er under 29 år, men den typiske leseren er i midten av trettiårene og høyt utdannet, og det er like mange menn som kvinner.

I 2014 ble forskning.no relansert, med nytt utseende og ny redaksjonell satsning. Vi jobber for bredde, gjennom kortere nyhetssaker om fersk forskning, og vi går i dybden med lengre saker og kritiske vinklinger. I tillegg integreres bloggen bedre, og meningsstoffet har fått en oppussing.

forskning.no har en engelsk versjon, som er et samarbeid med danskene: ScienceNordic.com

 

Andre nyheter
HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

HS Media overtar annonsesalget i Politiforum

Avtalen innebærer at HS Media får ansvar for alt annonsesalg i magasinet Politiforum og politiforum.no. Vi gleder oss til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Derfor fortsetter nisjeoppturen

Derfor fortsetter nisjeoppturen

Det er mange årsaker til at norske nisjemedier i ulike varianter fortsetter oppturen i mediemarkedet. Og det er godt å vite at vesentlige og troverdige redaksjonelle medier har vind i seilene.

Les mer
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer