Nyheter

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Publisert 13.09.2017

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Vi gleder oss til å jobbe med en høykvalitets nettavis som forskning.no og til et tett samarbeid med annonsørene. Vi har et sterkt ønske å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

forskning.no er en nettavis for norske og internasjonale forskningsnyheter. forskning.no byr på nyheter, bakgrunnsstoff, debattspalte og blogg. Vi dekker de fleste fagfelt i norsk og internasjonal forskning.

forskning.no skal bringe nyheter om forskning, være engasjerende og nysgjerrighetsvekkende, fungere som en ressursbank for leserne, og bidra med ny innsikt og forståelse. forskning.no blir drevet etter Redaktørplakaten og andre journalistiske prinsipper. forskning.no eies av Foreningen for drift av forskning.no, som drives på non-profit basis. I foreningen er 83 norske forskningsinstitusjoner medlemmer.

Ansvarlig redaktør og daglig leder for forskning.no er Nina Kristiansen

forskning.no ble startet i 2002. Initiativet var Norges forskningsråd sitt, men ialt 12 forskningsinstitusjoner var med på etableringen: I dag er det 80 forsknings- og utdanningsinstitusjoner som er med i samarbeidet (se liste på nederst på forsiden). Disse kan også sende inn stoff, som vurderes og redigeres, og som merkes tydelig med institusjonen som avsender. I dag er redaksjonen på 18 personer: journalister, redaktør, redaksjonssjef, medlemsdesk og markedsavdeling.

Allerede fra første stund kom leserne. Besøkstallene var gode - og stigende. Idag har vi 1,5 million besøk hver måned. 25 prosent av leserne våre er under 29 år, men den typiske leseren er i midten av trettiårene og høyt utdannet, og det er like mange menn som kvinner.

I 2014 ble forskning.no relansert, med nytt utseende og ny redaksjonell satsning. Vi jobber for bredde, gjennom kortere nyhetssaker om fersk forskning, og vi går i dybden med lengre saker og kritiske vinklinger. I tillegg integreres bloggen bedre, og meningsstoffet har fått en oppussing.

forskning.no har en engelsk versjon, som er et samarbeid med danskene: ScienceNordic.com

 

Andre nyheter
JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

På grunn av økt oppdragsmengde og vekst inn i 2020 har HS Media nylig ansatt Joakim Høistad og Cecilie Konterud som medieselgere

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020 og HS Media har ansvaret for annonsesalget.

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS media gleder seg nå til å jobbe med den norske utgaven av motemagasinet ELLE til Ui Publishing AS og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Les mer
39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Tidsskriftet leses i hovedsak av leger, men også av medisinstudenter og annet helsepersonell. Innholdet er av høy medisinskfaglig kvalitet, rettet direkte mot målgruppen. Tidsskriftet .no er den offisielle nettsiden til Tidsskrift til Den norske legeforening.

Les mer