HS Media merker en positiv trend i printmarkedet og flere kunder velger en sterkere vektlegging av kampanjer på print. Mange magasiner begynner allerede å nærme seg fullsolgt for 2017 og det er viktig å være raskt ute for å sikre seg premiumplassene.
Magasiner som Motor (NAF), Bobil og Caravan, BAM (Gravid, Nyfødt, Spebarn), Bolig og Miljø (OBOS), ABBL-Nytt og ICOOP er allerede over 90 prosent fullsolgt for 2017. Totalt har HS Media nærmere 60 prosent innsolgt for 2017 i sine over 60 magasiner. Dette i et marked hvor vektlegging av digital markedsføring er i hovedfokus for mange annonsører.
Tilstrømming av nye annonsekunder i nisjemagasiner tyder på at disse evner å levere gode resultater for annonsørene og at de står ut i konkurransen mot programmatisk digitalkjøp mot nisjer. Dette skyldes trolig også den kontekst som annonsene står i og som bidrar til at leserne opplever disse annonsene som relevante og berikende. Det er også naturlig siden magasinene leses med fokus på de tema og interessefelt som leserne er opptatt av og som er grunnen til at de har valgt å lese.
HS Media har i år 30 prosent vekst i oppdragsmengde målt mot forrige år. Gjennom sine sterke kunderelasjoner og en stor magasinportefølje har HS Media mulighet til å utvikle kreative og målrettede kampanjer mot spesifikke målgrupper. Våre dyktige medieselgere hjelper til må utvikle effektive markedskampanjer mot spesifikke målgrupper som våre annonsører ønske å nå.