Nyheter

Flere magasiner snart fullsolgt for 2017

Publisert 09.02.2017

Flere magasiner snart fullsolgt for 2017

HS Media merker en positiv trend i printmarkedet og flere kunder velger en sterkere vektlegging av kampanjer på print. Mange magasiner begynner allerede å nærme seg fullsolgt for 2017 og det er viktig å være raskt ute for å sikre seg premiumplassene.

Magasiner som Motor (NAF), Bobil og Caravan, BAM (Gravid, Nyfødt, Spebarn), Bolig og Miljø (OBOS), ABBL-Nytt og ICOOP er allerede over 90 prosent fullsolgt for 2017. Totalt har HS Media nærmere 60 prosent innsolgt for 2017 i sine over 60 magasiner. Dette i et marked hvor vektlegging av digital markedsføring er i hovedfokus for mange annonsører.

Tilstrømming av nye annonsekunder i nisjemagasiner tyder på at disse evner å levere gode resultater for annonsørene og at de står ut i konkurransen mot programmatisk digitalkjøp mot nisjer. Dette skyldes trolig også den kontekst som annonsene står i og som bidrar til at leserne opplever disse annonsene som relevante og berikende. Det er også naturlig siden magasinene leses med fokus på de tema og interessefelt som leserne er opptatt av og som er grunnen til at de har valgt å lese.

HS Media har i år 30 prosent vekst i oppdragsmengde målt mot forrige år. Gjennom sine sterke kunderelasjoner og en stor magasinportefølje har HS Media mulighet til å utvikle kreative og målrettede kampanjer mot spesifikke målgrupper. Våre dyktige medieselgere hjelper til må utvikle effektive markedskampanjer mot spesifikke målgrupper som våre annonsører ønske å nå.

Andre nyheter
HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer