Nyheter

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

Publisert 16.02.2017

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

I en utfordrende mediebransje hvor bransjen og da spesielt aviser opplever en dramatisk nedgang i annonseinntekter har HS Media en kraftig vekst i annonsesalg. Sammenlignet med 2016 ligger HS Media an til en formidabel vekst på hele 30 prosent i oppdragsmengde, noe som har ført til flere nyansettelser i Kirkenærbedriften.

Glåmdalen skriver i dag at HS Media har en nedgang i driftsinntektene for 3. år på rad. HS Media hadde en nedgang på kr 4.000 dvs 0,01 prosent fra 2014 til 2015, som er en flat utvikling og betydelig bedre enn markedsutviklingen for printannonser. Driftsinntektene falt med 4,9 mill fra 2015 til 2016. Denne nedgangen skyldes i hovedsak at vi mistet salgsoppdraget for magasinet Pensjonisten som gikk til Salgsfabrikken AS i Kirkenær. De siste 4 år har HS Media hatt et gjennomsnittlig driftsresultat på 4,1 millioner. De foregående 6 år hadde HS Media et gjennomsnittlig resultat på 2,2 millioner. Resultatgraden er på 17 prosent, noe som er blant det beste i mediebransjen og som gir mulighet for fortsatt innvesteringer i kompetanse og fremtidig vekst.

Glåmdalen skriver at HS Media solgte annonser for 30,2 millioner i toppåret 2013. Dette tallet viser til provisjonen for annonsesalget som er HS Media sine driftsinntekter. HS Media solgte reelt annonser for 117 millioner for sine oppdragsgivere dette året. Fra 2016 til 2017 har HS Media en oppdragsvekst vekst på 27 millioner fra 90 til 117 millioner. Det er en vekst på hele 30 prosent og vi er da på tilsvarende nivå som toppåret i 2013, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer