I en utfordrende mediebransje hvor bransjen og da spesielt aviser opplever en dramatisk nedgang i annonseinntekter har HS Media en kraftig vekst i annonsesalg. Sammenlignet med 2016 ligger HS Media an til en formidabel vekst på hele 30 prosent i oppdragsmengde, noe som har ført til flere nyansettelser i Kirkenærbedriften.
Glåmdalen skriver i dag at HS Media har en nedgang i driftsinntektene for 3. år på rad. HS Media hadde en nedgang på kr 4.000 dvs 0,01 prosent fra 2014 til 2015, som er en flat utvikling og betydelig bedre enn markedsutviklingen for printannonser. Driftsinntektene falt med 4,9 mill fra 2015 til 2016. Denne nedgangen skyldes i hovedsak at vi mistet salgsoppdraget for magasinet Pensjonisten som gikk til Salgsfabrikken AS i Kirkenær. De siste 4 år har HS Media hatt et gjennomsnittlig driftsresultat på 4,1 millioner. De foregående 6 år hadde HS Media et gjennomsnittlig resultat på 2,2 millioner. Resultatgraden er på 17 prosent, noe som er blant det beste i mediebransjen og som gir mulighet for fortsatt innvesteringer i kompetanse og fremtidig vekst.
Glåmdalen skriver at HS Media solgte annonser for 30,2 millioner i toppåret 2013. Dette tallet viser til provisjonen for annonsesalget som er HS Media sine driftsinntekter. HS Media solgte reelt annonser for 117 millioner for sine oppdragsgivere dette året. Fra 2016 til 2017 har HS Media en oppdragsvekst vekst på 27 millioner fra 90 til 117 millioner. Det er en vekst på hele 30 prosent og vi er da på tilsvarende nivå som toppåret i 2013, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.