Nyheter

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

Publisert 15.11.2016

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

HS Media vil i 2017 selge annonser i over 70 magasiner og fagtidsskrifter for nærmere 120 millioner kroner. Vi har hatt en flat utvikling ift fjoråret, noe som betyr at magasiner og fagtidsskrifter har tatt markedsandel i et fallende printmarkedet.

Våre oppdragsgivers og flinke konkurrenters tall er i liten grad en del av statistikken. Med 20% av budsjettet for 2017 innsolgt er det i høst en rekordstart på salget for neste år. Når salgsmiljøer innen print i større grad har direkte kontakt med gode kunder for å lage effektive og målgruppebaserte løsninger vil dette dessverre ikke være en del av mediebarometeret. Kun mellom 5-10 % av vår omsetning er mediebyråformidlet.

Mediebarometeret som inneholder all mediebyråformidlet omsetning viser akkumulert for oktober et fall på 14,8% for ukepresse og 16,5 for fagpresse. Den inneholder så liten andel av omsetningen at det ikke grunnlag for å si noe fornuftig om nåtid eller fremtid for magasiner og fagtidsskrifter ved kun å bruke mediebarometeret som kilde. Utfra våre tall har vi fremdeles tro på et godt printår også inn i 2017.

Andre nyheter
HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått stor avtale med Benjamin Media

HS Media har inngått avtale om alt annonsesalg i syv magasiner fra Benjamin Media (Bonnier) og gleder seg til et tett og godt samarbeid med oppdragsgiver og annonsører.

Les mer
Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i kraftig vekst etter Korona sjokket

Annonsesalget i magasiner og nisjenettsteder viser nå en kraftig vekst etter et nullpunktet da Norge ble koronastengt i mars. HS Media har den siste tiden hatt en svært positiv utvikling.

Les mer
Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Alle permitterte i HS Media tilbake i full jobb i løpet av mai

Vi ser nå svært positive signaler i markedet og det er derfor behov for alle tilbake i full jobb i løpet av mai. Selgerne i HS Media ble rammet hardt av Covid-19 epidemien, men de har samtidig gjort en fantastisk jobb under redusert stilling og gjennomført mange effektiviseringstiltak.

Les mer
HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

HS Media med rekordhøye 38 prosent vekst i første kvartal

Reklameomsetningen til HS Media økte med hele 38 prosent fra årets første kvartal i 2019 til tilsvarende kvartal i 2020. Det er hele 56 prosent bedre enn utviklingen for ukepresse/magasiner i Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen.

Les mer