Nyheter

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

Publisert 15.11.2016

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

HS Media vil i 2017 selge annonser i over 70 magasiner og fagtidsskrifter for nærmere 120 millioner kroner. Vi har hatt en flat utvikling ift fjoråret, noe som betyr at magasiner og fagtidsskrifter har tatt markedsandel i et fallende printmarkedet.

Våre oppdragsgivers og flinke konkurrenters tall er i liten grad en del av statistikken. Med 20% av budsjettet for 2017 innsolgt er det i høst en rekordstart på salget for neste år. Når salgsmiljøer innen print i større grad har direkte kontakt med gode kunder for å lage effektive og målgruppebaserte løsninger vil dette dessverre ikke være en del av mediebarometeret. Kun mellom 5-10 % av vår omsetning er mediebyråformidlet.

Mediebarometeret som inneholder all mediebyråformidlet omsetning viser akkumulert for oktober et fall på 14,8% for ukepresse og 16,5 for fagpresse. Den inneholder så liten andel av omsetningen at det ikke grunnlag for å si noe fornuftig om nåtid eller fremtid for magasiner og fagtidsskrifter ved kun å bruke mediebarometeret som kilde. Utfra våre tall har vi fremdeles tro på et godt printår også inn i 2017.

Andre nyheter
JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

JOAKIM HØISTAD OG CECILIE KONTERUD ER ANSATT I HS MEDIA

På grunn av økt oppdragsmengde og vekst inn i 2020 har HS Media nylig ansatt Joakim Høistad og Cecilie Konterud som medieselgere

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

HS Media har fått avtale om annonsesalget for Widerøes nye om bord magasin som lanseres sammen med Egmont Publishing

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020 og HS Media har ansvaret for annonsesalget.

Les mer
HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS Media har fått avtale om annonsesalget for verdens største motemagasin

HS media gleder seg nå til å jobbe med den norske utgaven av motemagasinet ELLE til Ui Publishing AS og til et tett og godt samarbeid med annonsørene.

Les mer
39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

39 prosent økning i trafikken på Tidsskriftet.no i 2019

Tidsskriftet leses i hovedsak av leger, men også av medisinstudenter og annet helsepersonell. Innholdet er av høy medisinskfaglig kvalitet, rettet direkte mot målgruppen. Tidsskriftet .no er den offisielle nettsiden til Tidsskrift til Den norske legeforening.

Les mer