Nyheter

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

Publisert 15.11.2016

Å bruke mediebarometeret til å konkludere noe om magasiner og fagpresse blir som å stikke termometeret i baken for å si noe om utetemperaturen

HS Media vil i 2017 selge annonser i over 70 magasiner og fagtidsskrifter for nærmere 120 millioner kroner. Vi har hatt en flat utvikling ift fjoråret, noe som betyr at magasiner og fagtidsskrifter har tatt markedsandel i et fallende printmarkedet.

Våre oppdragsgivers og flinke konkurrenters tall er i liten grad en del av statistikken. Med 20% av budsjettet for 2017 innsolgt er det i høst en rekordstart på salget for neste år. Når salgsmiljøer innen print i større grad har direkte kontakt med gode kunder for å lage effektive og målgruppebaserte løsninger vil dette dessverre ikke være en del av mediebarometeret. Kun mellom 5-10 % av vår omsetning er mediebyråformidlet.

Mediebarometeret som inneholder all mediebyråformidlet omsetning viser akkumulert for oktober et fall på 14,8% for ukepresse og 16,5 for fagpresse. Den inneholder så liten andel av omsetningen at det ikke grunnlag for å si noe fornuftig om nåtid eller fremtid for magasiner og fagtidsskrifter ved kun å bruke mediebarometeret som kilde. Utfra våre tall har vi fremdeles tro på et godt printår også inn i 2017.

Andre nyheter
Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor ansatt i HS Media

Linn-Marielle Magnor (24) er ansatt som key account manager hos HS Media på Kirkenær. Magnor gjør dermed en spennende overgang fra barnehage og pedagogikk til en salgsstilling hos HS Media.

Les mer
Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Nisjemediene bør utnytte sin posisjon i stillingsmarkedet

Norske nisjemedier bør ta tilbake kommandoen over stillingsmarkedet. Ja, nisjene er som skapt for å være best på stilling ledig. Tenk kvalitet på målgruppen – og ikke la deg friste av kvantiteten!

Les mer
Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg ansatt i HS Media

Neira Karabeg (30) er ansatt som digital markedsfører hos HS Media på Kirkenær.

Les mer
HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media tar over digitalt annonsesalg for Bonnier i Norge

HS Media har inngått avtale med Bonnier Publication og overtar nå ansvaret for salg av digitale annonser, native ads og Programmatic Guaranteed for åtte nettsteder. I tillegg kommer salg av poster på instagram, facebook og nyhetsbrev.

Les mer