Nyheter

Dommedag kan avlyses - Magasiner lever i beste velgående

Publisert 12.11.2015

Dommedag kan avlyses - Magasiner lever i beste velgående

Da jeg leste spådommene til Lasse Gimnes i Kampanje 5. februar kom jeg på en historie om en kar som måtte gå ut i pressen å presisere følgende «ryktene om min død er svært overdrevet». Og det tror jeg mange dyktige magasinutgivere med et smil om munnen kan gjøre i dag.

HS Media har i de to siste årene opplevd en god annonsevekst innen fagblader, nisje- og organisasjonsmagasiner. HS Media selger i dag for over 115 millioner i magasinannonser for flere mediehus og selvstendige utgivere. Og er en betydelig aktør i markedet med gode nisjemagasiner rettet mot klart definerte målgrupper. Vi har 85 % direktesalg til våre gode kunder og våre omsetningstall kommer dermed i liten grad med i reklamestatistikken med mediebyråene som kilde. Et godt eksempel er magasinet Motor fra NAF, som har hatt en netto omsetningsvekst fra 2013-14 på hele 29%.

Det er mange trender i mediemarkedet. Og en av trendene er at vi opplever langsiktig vekst for flertallet av våre magasiner. 

Derfor gleder vi oss stort til fremtiden !

Med vennlig hilsen

Tor Arne Sandholt

Andre nyheter
Ny styreleder i HS Media

Ny styreleder i HS Media

Karina Dahling Ehrenclou er valgt inn som styreleder i HS Media etter ekstraordinær generalforsamling.

Les mer
Nisjene styrker seg i nisjelandet

Nisjene styrker seg i nisjelandet

Norge er i seg selv et nisjeland i verdensmålestokk. Når det gjelder medier og medieutvikling, kan vi allerede nå slå fast at første halvår 2021 har vist stor fremgang for nisjemedienes del. I alle fall for mange.

Les mer
HS Media med United Influencers-avtale

HS Media med United Influencers-avtale

HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI) hvor de skal administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – samt for nettstedet til den norske utgaven av Elle.

Les mer
Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo blir leder for strategi- og forretnigsutvikling i HS Media

Terje Korsmo sin hovedoppgave blir å bygge HS Media sine konkurransefortrinn for å konsolidere og styrke eksisterende drift, og samtidig være med å bidra til å skape videre vekst og utvikling av selskapet.

Les mer