Siste nytt

HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene

Publisert 16.03.2021

HS Media leverer langt bedre enn Mediebarometer-tallene
Key accont manager Mona Kalvatn og Lars Magnus Lillebekk i ivrig diskusjon om annonseløsning i Dagbladet Magasinet.

Tirsdag 16. mars kom Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen som viser mediebyråenes reklamesalg til ulike mediekanaler i årets to første måneder. HS Media sine tall i prosenter viser seg å være langt bedre for de ulike mediegruppene.

-Tallenes tale viser at vi i HS Media ligger godt foran i vårt salg i de ulike mediekanalene, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.

Mens Mediebarometeret viser en nedgang i reklameinvesteringene på 7,3 prosent etter årets to første måneder, så kan HS Media vise til en økning på 7,6 prosent i den tilsvarende perioden.

God grunn til å være fornøyd

-Og her har vi hensyntatt like prosjekter for samme periode i fjor og i år, slik at det skal være sammenlignbart. Vi har ingen grunn til å henge med hodet etter en slik sammenligning, sier Tor Arne Sandholt.

HS Media selger først og fremst reklame innen kategoriene fagpresse, ukepresse samt internett. HS Media kommer enda bedre ut når man sammenligner kanal mot kanal – eller reklamebærer mot reklamebærer.

Når det gjelder print for januar og februar, så kan HS Media vise til en oppgang på hele 8,2 prosent på de samme og sammenlignbare prosjektene/kundene fra fjorårets to første måneder til samme periode i år. Mediebarometeret for den samme perioden viser en nedgang på 35,9 prosent for fagpresse som kanal og minus 17 prosent for ukepresse/magasiner som kanal.

-Nå skal det sies at svært lite av annonseringen til både ukepresse og fagpresse går via mediebyråene. Uansett er det en hyggelig utvikling som vi kan vise til, sier Tor Arne Sandholt.

Også digital oppgang

I kategorien internett/digitalt kunne Mediebarometeret vise til en oppgang på 2,3 prosent i januar og februar i år – sammenlignet med samme periode i 2020. Her kan HS Media vise til en oppgang på tilsvarende prosjekter/kunder på 5,7 prosent.

-Digitalt salg sto i årets to første måneder for rundt 25 prosent av omsetningen vår. Det var omtrent samme andel i 2020, sier Tor Arne Sandholt.

Status per nå i mars måned ser også bra ut for HS Media.

-Vi ser ut til å levere enda bedre i mars måned. Vi har kommet svært godt i gang med inneværende måned, så det ser lovende ut, sier Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon

Magasinet VIOVER60 befester sin posisjon

Magasinet VIOVER60 er landets fjerde største blad, og ansvarlig redaktør Anne Marit Hjelme sier det er gledelig at suksessmagasinet fortsatt holder sin sterke posisjon i et krevende bladmarked.

Les mer
Elektronikkbransjen til nye høyder

Elektronikkbransjen til nye høyder

Elektronikkbransjen er allerede i årsbudsjett for 2021 og går for nye høyder. Vi slår av en prat med administrerende direktør i Stiftelsen Elektronikkbransjen, Jan Røsholm og key account manager Inge Krav i HS Media.

Les mer
Tina Marie Sandbæk er ansatt i HS Media

Tina Marie Sandbæk er ansatt i HS Media

På grunn av økt oppdragsmengde har HS Media nylig ansatt Tina Marie Sandbæk fra Åsnes som medieselger. Hun er utdannet innen grafisk design og frontend utvikling.

Les mer
HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

HS Media søker kolleger til Norges ledende mediesalgselskap

HS Media er en mediebedrift med hjerte for salg. Salg er faktisk nesten det eneste de gjør. Nå utvider mediebedriften nok en gang og leter derfor etter nye hoder med lidenskap for salg og et øye for annonsering.

Les mer