Nyheter

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Publisert 13.09.2017

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Vi gleder oss til å jobbe med en høykvalitets nettavis som forskning.no og til et tett samarbeid med annonsørene. Vi har et sterkt ønske å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

forskning.no er en nettavis for norske og internasjonale forskningsnyheter. forskning.no byr på nyheter, bakgrunnsstoff, debattspalte og blogg. Vi dekker de fleste fagfelt i norsk og internasjonal forskning.

forskning.no skal bringe nyheter om forskning, være engasjerende og nysgjerrighetsvekkende, fungere som en ressursbank for leserne, og bidra med ny innsikt og forståelse. forskning.no blir drevet etter Redaktørplakaten og andre journalistiske prinsipper. forskning.no eies av Foreningen for drift av forskning.no, som drives på non-profit basis. I foreningen er 83 norske forskningsinstitusjoner medlemmer.

Ansvarlig redaktør og daglig leder for forskning.no er Nina Kristiansen

forskning.no ble startet i 2002. Initiativet var Norges forskningsråd sitt, men ialt 12 forskningsinstitusjoner var med på etableringen: I dag er det 80 forsknings- og utdanningsinstitusjoner som er med i samarbeidet (se liste på nederst på forsiden). Disse kan også sende inn stoff, som vurderes og redigeres, og som merkes tydelig med institusjonen som avsender. I dag er redaksjonen på 18 personer: journalister, redaktør, redaksjonssjef, medlemsdesk og markedsavdeling.

Allerede fra første stund kom leserne. Besøkstallene var gode - og stigende. Idag har vi 1,5 million besøk hver måned. 25 prosent av leserne våre er under 29 år, men den typiske leseren er i midten av trettiårene og høyt utdannet, og det er like mange menn som kvinner.

I 2014 ble forskning.no relansert, med nytt utseende og ny redaksjonell satsning. Vi jobber for bredde, gjennom kortere nyhetssaker om fersk forskning, og vi går i dybden med lengre saker og kritiske vinklinger. I tillegg integreres bloggen bedre, og meningsstoffet har fått en oppussing.

forskning.no har en engelsk versjon, som er et samarbeid med danskene: ScienceNordic.com

 

Andre nyheter
Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Med fantastiske 82 prosent innsolgt på etablerte fag og niskjemagasinger og godt innsalg på andre segmenter har HS Media nådd en viktig milepæl for sine oppdragsgivere og et stort skritt nærmere det totale salgsmålet og en premietur til Kina

Les mer
HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

Resultatet viser at man kan oppnå gode resultater i en utfordrende mediebransje med en kunnskapsrik salgskultur, sterk dedikasjon til faget, en stor dose begeistring og tydelige mål.

Les mer
Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Etter en kjempeinnspurt er salgsmålet på 113 millioner for 2017 oppnådd - i god tid før målstreken. Vi gleder oss til en fin vårlig og faglig premietur til vakre Roma. Resultatet innebærer en vekst på hele 25% mot 2016.

Les mer
HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

Vi gleder oss til å jobbe med et estetisk flott magasin som 55PLUSS og til et tett samarbeid med annonsørene. HS Media ser frem til bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger som gir best mulig effekt for annonsørene, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media.

Les mer