Nyheter

Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

Publisert 20.05.2017

Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

En ny undersøkelse av Kantar TNS viser at blader/magasiner/fagblader er den mediekanalen hvor leserne har størst tillit til reklame,

Arne Fangberget

 

Dette gjelder for alle de ulike bransjene/produktkategoriene som er med i undersøkelsen. Undersøkelsen dekker 13 ulike produktkategorier; alt fra helse, mat/drikke, interiør/hus/hjem til bil/motor, båt og forbrukerelektronikk. I alle disse kategoriene har leserne mest tillit til reklame i blader/magasiner/fagblader.

 

Undersøkelsen viser også at leserne generelt er mest positive til reklame i printmedier.

 

Spesielt gjelder dette nisjeblader. Nisjebladene er en mer personlig mediekanal. Det samler leserne enten i forhold til livssituasjon eller interesser og er for en stor andel av leserne en engasjerende mediekanal. 

 

Annonser i blader/magasiner/nisjeblader/fagblader oppfattes ofte som relevante og nyttige og i mindre grad som støy. Annonsene sees på som en verdifull del av innholdet.

 

Fakta om undersøkelsen:

Ekstraundersøkelse i forbindelse med Magasinundersøkelsen 2017. Gjennomført i mars/april 2017. Gjennomført av Kantar TNS. 541 personer i alderen 18 år + har deltatt i undersøkelsen."

Andre nyheter
Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Med fantastiske 82 prosent innsolgt på etablerte fag og niskjemagasinger og godt innsalg på andre segmenter har HS Media nådd en viktig milepæl for sine oppdragsgivere og et stort skritt nærmere det totale salgsmålet og en premietur til Kina

Les mer
HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

Resultatet viser at man kan oppnå gode resultater i en utfordrende mediebransje med en kunnskapsrik salgskultur, sterk dedikasjon til faget, en stor dose begeistring og tydelige mål.

Les mer
Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Etter en kjempeinnspurt er salgsmålet på 113 millioner for 2017 oppnådd - i god tid før målstreken. Vi gleder oss til en fin vårlig og faglig premietur til vakre Roma. Resultatet innebærer en vekst på hele 25% mot 2016.

Les mer
HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

Vi gleder oss til å jobbe med et estetisk flott magasin som 55PLUSS og til et tett samarbeid med annonsørene. HS Media ser frem til bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger som gir best mulig effekt for annonsørene, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media.

Les mer