Nyheter

Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

Publisert 20.05.2017

Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

En ny undersøkelse av Kantar TNS viser at blader/magasiner/fagblader er den mediekanalen hvor leserne har størst tillit til reklame,

Arne Fangberget

 

Dette gjelder for alle de ulike bransjene/produktkategoriene som er med i undersøkelsen. Undersøkelsen dekker 13 ulike produktkategorier; alt fra helse, mat/drikke, interiør/hus/hjem til bil/motor, båt og forbrukerelektronikk. I alle disse kategoriene har leserne mest tillit til reklame i blader/magasiner/fagblader.

 

Undersøkelsen viser også at leserne generelt er mest positive til reklame i printmedier.

 

Spesielt gjelder dette nisjeblader. Nisjebladene er en mer personlig mediekanal. Det samler leserne enten i forhold til livssituasjon eller interesser og er for en stor andel av leserne en engasjerende mediekanal. 

 

Annonser i blader/magasiner/nisjeblader/fagblader oppfattes ofte som relevante og nyttige og i mindre grad som støy. Annonsene sees på som en verdifull del av innholdet.

 

Fakta om undersøkelsen:

Ekstraundersøkelse i forbindelse med Magasinundersøkelsen 2017. Gjennomført i mars/april 2017. Gjennomført av Kantar TNS. 541 personer i alderen 18 år + har deltatt i undersøkelsen."

Andre nyheter
Magasinet Motor med annonserekord i oktober

Magasinet Motor med annonserekord i oktober

Med over 2 millioner i annonsesalg har det aldri før vært mer omsetning i en utgave av magasinet Motor som blir distribuert i oktober. Den har et opplag på hele 420.000. HS Media selgerne Petter Dammen og Lars Erik Bratli er svært stolte over den responsen de har fått i markedet.

Les mer
HS Media overtar salgsansvaret for Snø & Ski

HS Media overtar salgsansvaret for Snø & Ski

Vi gleder oss til å jobbe med et flott magasin som Snø & Ski fra Skiforeningen og til et tett samarbeid med annonsørene. HS Media ser frem til oss til å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig nytte for annonsørene, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Se den nye HS Media filmen

Se den nye HS Media filmen

Her kan du se den nye HS Media filmen. Den presenterer selskapet og gir deg et innblikk i vår hverdag som salgsbedrift.

Les mer
HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Vi gleder oss til å jobbe med en høykvalitets nettavis som forskning.no og til et tett samarbeid med annonsørene. Vi har et sterkt ønske å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer