Nyheter

Flere magasiner snart fullsolgt for 2017

Publisert 09.02.2017

Flere magasiner snart fullsolgt for 2017

HS Media merker en positiv trend i printmarkedet og flere kunder velger en sterkere vektlegging av kampanjer på print. Mange magasiner begynner allerede å nærme seg fullsolgt for 2017 og det er viktig å være raskt ute for å sikre seg premiumplassene.

Magasiner som Motor (NAF), Bobil og Caravan, BAM (Gravid, Nyfødt, Spebarn), Bolig og Miljø (OBOS), ABBL-Nytt og ICOOP er allerede over 90 prosent fullsolgt for 2017. Totalt har HS Media nærmere 60 prosent innsolgt for 2017 i sine over 60 magasiner. Dette i et marked hvor vektlegging av digital markedsføring er i hovedfokus for mange annonsører.

Tilstrømming av nye annonsekunder i nisjemagasiner tyder på at disse evner å levere gode resultater for annonsørene og at de står ut i konkurransen mot programmatisk digitalkjøp mot nisjer. Dette skyldes trolig også den kontekst som annonsene står i og som bidrar til at leserne opplever disse annonsene som relevante og berikende. Det er også naturlig siden magasinene leses med fokus på de tema og interessefelt som leserne er opptatt av og som er grunnen til at de har valgt å lese.

HS Media har i år 30 prosent vekst i oppdragsmengde målt mot forrige år. Gjennom sine sterke kunderelasjoner og en stor magasinportefølje har HS Media mulighet til å utvikle kreative og målrettede kampanjer mot spesifikke målgrupper. Våre dyktige medieselgere hjelper til må utvikle effektive markedskampanjer mot spesifikke målgrupper som våre annonsører ønske å nå.

Andre nyheter
Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

Reklame i blader/magasiner/fagblader har stor tillit blant leserne

En ny undersøkelse av Kantar TNS viser at blader/magasiner/fagblader er den mediekanalen hvor leserne har størst tillit til reklame,

Les mer
85 MILLIONER I ANNONSESALG ER NÅDD I DAG

85 MILLIONER I ANNONSESALG ER NÅDD I DAG

2017 er i ferd med å bli nok et historisk godt år for HS Media. Vi har i dag klart en viktig målsetting ved å nå 85 millioner i annonse salg før måldato 1. mai.

Les mer
Kristin Jenssveen ansatt i HS Media

Kristin Jenssveen ansatt i HS Media

Kristin Jenssveen er ansatt i HS Media på BackOffice og har sin første arbeidsdag 3. april.

Les mer
27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

I en utfordrende mediebransje hvor bransjen og da spesielt aviser opplever en dramatisk nedgang i annonseinntekter har HS Media en kraftig vekst i annonsesalg. Sammenlignet med 2016 ligger HS Media an til en formidabel vekst på hele 30 prosent i oppdragsmengde, noe som har ført til flere nyansettelser i Kirkenærbedriften.

Les mer