Nyheter

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

Publisert 16.02.2017

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

I en utfordrende mediebransje hvor bransjen og da spesielt aviser opplever en dramatisk nedgang i annonseinntekter har HS Media en kraftig vekst i annonsesalg. Sammenlignet med 2016 ligger HS Media an til en formidabel vekst på hele 30 prosent i oppdragsmengde, noe som har ført til flere nyansettelser i Kirkenærbedriften.

Glåmdalen skriver i dag at HS Media har en nedgang i driftsinntektene for 3. år på rad. HS Media hadde en nedgang på kr 4.000 dvs 0,01 prosent fra 2014 til 2015, som er en flat utvikling og betydelig bedre enn markedsutviklingen for printannonser. Driftsinntektene falt med 4,9 mill fra 2015 til 2016. Denne nedgangen skyldes i hovedsak at vi mistet salgsoppdraget for magasinet Pensjonisten som gikk til Salgsfabrikken AS i Kirkenær. De siste 4 år har HS Media hatt et gjennomsnittlig driftsresultat på 4,1 millioner. De foregående 6 år hadde HS Media et gjennomsnittlig resultat på 2,2 millioner. Resultatgraden er på 17 prosent, noe som er blant det beste i mediebransjen og som gir mulighet for fortsatt innvesteringer i kompetanse og fremtidig vekst.

Glåmdalen skriver at HS Media solgte annonser for 30,2 millioner i toppåret 2013. Dette tallet viser til provisjonen for annonsesalget som er HS Media sine driftsinntekter. HS Media solgte reelt annonser for 117 millioner for sine oppdragsgivere dette året. Fra 2016 til 2017 har HS Media en oppdragsvekst vekst på 27 millioner fra 90 til 117 millioner. Det er en vekst på hele 30 prosent og vi er da på tilsvarende nivå som toppåret i 2013, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Magasinet Motor med annonserekord i oktober

Magasinet Motor med annonserekord i oktober

Med over 2 millioner i annonsesalg har det aldri før vært mer omsetning i en utgave av magasinet Motor som blir distribuert i oktober. Den har et opplag på hele 420.000. HS Media selgerne Petter Dammen og Lars Erik Bratli er svært stolte over den responsen de har fått i markedet.

Les mer
HS Media overtar salgsansvaret for Snø & Ski

HS Media overtar salgsansvaret for Snø & Ski

Vi gleder oss til å jobbe med et flott magasin som Snø & Ski fra Skiforeningen og til et tett samarbeid med annonsørene. HS Media ser frem til oss til å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig nytte for annonsørene, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer
Se den nye HS Media filmen

Se den nye HS Media filmen

Her kan du se den nye HS Media filmen. Den presenterer selskapet og gir deg et innblikk i vår hverdag som salgsbedrift.

Les mer
HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

HS Media overtar salgsansvaret for forskning.no

Vi gleder oss til å jobbe med en høykvalitets nettavis som forskning.no og til et tett samarbeid med annonsørene. Vi har et sterkt ønske å bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger for å kunne oppnå best mulig effekt, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder.

Les mer