Nyheter

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

Publisert 16.02.2017

27 millioner i økt oppdragsmengde for HS Media

I en utfordrende mediebransje hvor bransjen og da spesielt aviser opplever en dramatisk nedgang i annonseinntekter har HS Media en kraftig vekst i annonsesalg. Sammenlignet med 2016 ligger HS Media an til en formidabel vekst på hele 30 prosent i oppdragsmengde, noe som har ført til flere nyansettelser i Kirkenærbedriften.

Glåmdalen skriver i dag at HS Media har en nedgang i driftsinntektene for 3. år på rad. HS Media hadde en nedgang på kr 4.000 dvs 0,01 prosent fra 2014 til 2015, som er en flat utvikling og betydelig bedre enn markedsutviklingen for printannonser. Driftsinntektene falt med 4,9 mill fra 2015 til 2016. Denne nedgangen skyldes i hovedsak at vi mistet salgsoppdraget for magasinet Pensjonisten som gikk til Salgsfabrikken AS i Kirkenær. De siste 4 år har HS Media hatt et gjennomsnittlig driftsresultat på 4,1 millioner. De foregående 6 år hadde HS Media et gjennomsnittlig resultat på 2,2 millioner. Resultatgraden er på 17 prosent, noe som er blant det beste i mediebransjen og som gir mulighet for fortsatt innvesteringer i kompetanse og fremtidig vekst.

Glåmdalen skriver at HS Media solgte annonser for 30,2 millioner i toppåret 2013. Dette tallet viser til provisjonen for annonsesalget som er HS Media sine driftsinntekter. HS Media solgte reelt annonser for 117 millioner for sine oppdragsgivere dette året. Fra 2016 til 2017 har HS Media en oppdragsvekst vekst på 27 millioner fra 90 til 117 millioner. Det er en vekst på hele 30 prosent og vi er da på tilsvarende nivå som toppåret i 2013, sier daglig leder Tor Arne Sandholt.

Andre nyheter
Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Viktig målsetting nådd på vei til Kina

Med fantastiske 82 prosent innsolgt på etablerte fag og niskjemagasinger og godt innsalg på andre segmenter har HS Media nådd en viktig milepæl for sine oppdragsgivere og et stort skritt nærmere det totale salgsmålet og en premietur til Kina

Les mer
HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

HS Media med omsetningsøkning på 48 prosent i 2017

Resultatet viser at man kan oppnå gode resultater i en utfordrende mediebransje med en kunnskapsrik salgskultur, sterk dedikasjon til faget, en stor dose begeistring og tydelige mål.

Les mer
Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Salgsmålet for 2017 oppnådd idag

Etter en kjempeinnspurt er salgsmålet på 113 millioner for 2017 oppnådd - i god tid før målstreken. Vi gleder oss til en fin vårlig og faglig premietur til vakre Roma. Resultatet innebærer en vekst på hele 25% mot 2016.

Les mer
HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

HS Media tar over annonsesalget for 55PLUSS

Vi gleder oss til å jobbe med et estetisk flott magasin som 55PLUSS og til et tett samarbeid med annonsørene. HS Media ser frem til bidra med effektive og inspirerende annonseløsninger som gir best mulig effekt for annonsørene, sier Tor Arne Sandholt, daglig leder i HS Media.

Les mer